fbpx

בקרוב שיטור מקומי במועצה האזורית מרום הגליל? – השר ארדן מתכוון ליישם את מודל השיטור העירוני במועצות האזוריות

"על מנת למנוע כניסתם של פורעי חוק אל היישובים ולהביא לשמירת ביטחונם של התושבים, אני מתכוון ליישם את מודל השיטור העירוני גם במועצות האזורית – מדובר בפיילוט ניסיוני שאנחנו נפעיל בחודשים הקרובים", גילה השר, גלעד ארדן בטקס חנוכת שער ביטחון חשמלי בביריה. 

השר לביטחון פנים, ארדן הוסיף כי הקמת כוח השיטור לפי המודל העירוני יוקדש אך ורק לסיורים פנימיים ביישובים ובמושבים על מנת לתת את מלוא הביטחון וההגנה. יהיו תקציבים בדומה לשיטור העירוני יהיה הקצאת תקנים לשוטרים מטעם המשרד לביטחון פנים ופקחים מטעם המועצות המקומיות שיסתובבו ביחד עם השוטרים".  אנשי מרום הגליל ובראשם ראש המועצה, עמית סופר קיבלו בהלהבות את תוכניתו של השר ארדן שלטענתם יסייע רבות בהשלטת הסדר והחוק במושבים בעיקר בהתמודדות היומיומית בגנבות חקלאיות. 

בטקס חגיגי שנערך בביריה חנך השר ארדן שער חשמלי הראשון מתוך נוספים שיהיו בביריה ונועדו לתת מענה ביטחוני לתושבים. השער ישמש רק את תושבי היישוב החל משעות הלילה המאוחרות, מה שעשוי לסייע במיגור פריצות לבתים במושב. עוד נכחו בטקס, מנהל הרשות החדשה לאלימות, סמים ואלכוהול דני שחר. ראש מועצת מרום הגליל – עמית סופר, ראש וועד הישוב ביריה – משה חדיף, מנכ"לית המועצה – קרן פטל, מפקד מחוז צפון – ניצב אלון אסור, רב היישוב – הרב אליהו ביטון  ואורחים נוספים.  

 

דילוג לתוכן