fbpx

הצלחה ליום המחקר השנתי שהתקיים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל

בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי בצפת התקיים יום המחקר השנתי השביעי בהשתתפות כ-170 סטודנטים וחוקרים מהפקולטה ומבתי החולים בגליל,המסונפים לפקולטה – מהמרכז הרפואי זיו, מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה ומהמרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה בפורייה.

סגנית הדיקן למחקר קליני, פרופ' בתיה קריסטל,בירכה את הבאים ואמרה" זהו יום חג, יום קציר פירות המחקר. מטרת יום המחקר הינה לתת במה והזדמנות לסטודנטים להציג את מחקריהם, להפגיש בין חוקרים מתחומים שונים, וליצור סיעור מוחות מדעי והפרייה הדדית". פרופ' קריסטל ציינה כי יום המחקר ורוח היצירה שלו, מוקדש לזכרו של פרופ' מיכאל ויינגרטן, ממייסדי הפקולטה, איש ערכי, אשר היווה מודל לשילוב בין חומר לרוח.

דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא פתח בדבריםלזכרו של פרופ' מיכאל ויינגרטן, שהיה משנה לדיקן לחינוך רפואי: "פרופ' ויינגרטן היה רופא בעל ידע עצום, מורה, תלמיד חכם, ליברל, חבר, וממובילי המחקר לחינוך רפואי בארץ ובעולם. היה לו חשוב לדאוג לחינוכם של הסטודנטים ולהעניק להם כלים מקצועיים וערכים אנושיים".

פרופ' טור כספא בירך את המשתתפים, ועמד על חשיבות המחקר בפקולטה: "יום המחקר מוכיח שוב את האיכות הגבוהה של המחקר בפקולטה ואת החשיבות שאנו מעניקים למצוינות מדעית. יום המחקר מראה את הנחישות, ההתמדה שבעבודת החוקרים,את הטיפוח של מדענים צעירים ואת שיתוף הפעולה בין המדענים בפקולטה לבין הרופאים החוקרים בבתי החולים. הצגת העבודות ביום המחקר ממלאת אותנו גאווה. בעתיד, אנו מתעתדים לבנות, בקמפוס החדש שיקום,36 מעבדות מחקר חדשות, ולקלוט מדענים נוספים וסטודנטים, שיבואו ללמוד ולחקור אצלנו ". 

 הכינוס נפתח בהרצאתה המרתקת של פרופ' שולמית מיכאלי, סגנית הנשיא למחקר באוניברסיטת בר אילן, בנושא: "תרופה חדשנית מעולם הננו לשושנת יריחו, והחיים החברתיים של הטפילים". במהלך היום התקיימו הרצאות בתחומים שונים ומגוונים: וירולוגיה, סרטן, המיקרוביום האנושי, מיקרוביולוגיה, תאי גזע ועוד.

כ-65 סטודנטים וחוקרים הציגו את עיקרי מחקריהם על גבי פוסטרים, תוך מתן הסברים למשתתפי הכינוס.בסיום יום המחקר, הוענקו פרסי הצטיינותלשישה סטודנטים שהציגו פוסטרים מצטיינים ולשלושה סטודנטים שנתנו הרצאה מצטיינת.ד"ר ניר קוויט, יו"ר ועדת השופטים, הסביר כי היו20 שופטים, מהפקולטה ומבתי החולים המסונפים,בעלי תואר ד"ר,  אשר בחנו כל הרצאה אופוסטר,על פי הקריטריונים הבאים: תוכן, רמה מדעית, עניין, חשיבות, ארגון, דרך העברת החומר ומענה לשאלות השופטים. כל הרצאה נבחנה על ידי 15 שופטים לפחות וכל פוסטר נבחן על ידי 2 שופטים לפחות ולבסוף התבצע שקלול הנתונים.

דילוג לתוכן