fbpx

יו"ר קק"ל בועידת אצבע הגליל: "החזון של קק"ל להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל"

יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, השתתף היום (שלישי) בוועידת אצבע הגליל ה-4, על שם אלעד ארליך ז"ל, שהתקיימה במכללת תל חי. הועידה התכנסה תחת הכותרת 'בונים עתיד טוב יותר' ועסקה ביישום התכנית הממשלתית לחיזוק הצפון ובנושאים נוספים. ועידת אצבע הגליל נוסדה מתוך צורך אזורי להעמקה והרחבת שיתופי הפעולה האזוריים בין קהילות האזור וההנהגה המקומית ולאור הפערים ההולכים וגוברים בין המרכז לפריפריה הגיאוגרפית בישראל.

צילומים: דרור ארצי, סוכנות ג'יני.

עוד השתתפו בוועידה שר הכלכלה אלי כהן, ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, מנכ"ל ארגון 'לב בגליל' אופיר שיק, ראשי רשויות, אישי ציבור, ארגונים חברתיים, סטודנטים ותושבי האזור.
יו"ר קק"ל דניאל עטר השתתף במושב הפותח של הועידה. בדבריו סיפר עטר בצער על הפערים והיעדר שוויון ההזדמנויות שיש לצעירים בפריפריה, מה שהוביל את קק"ל, להירתם לחיזוק הצפון בכך שהיא הקצתה סכום של כ-400 מיליון שקל לטובת מגוון רחב של תחומים בהם בניית מעונות סטודנטים ופרויקטים בתחומי הבריאות והתעסוקה.

"החזון של קק"ל הוא לרכז מאמץ בגליל ובנגב", אמר עטר, "קק"ל הצטרפה למאמץ להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל. צעירים עוזבים את הגליל לכיוון המרכז, צריך לפעול בכדי לשנות את הכיוון הזה. שינוי הכיוון מחייב פתרונות בתעסוקה ובלימודים. קק"ל משקיעה מאמץ כדי להביא צעירים לפריפריה. לכן החלטנו לאמץ את ארגוני הנוער והמכינות הקדם-צבאיות במטרה שההגשמה של אותם צעירים תהיה להתיישב בערים בפריפריה. אין צורך בהקמת ישובים חדשים, אלא לעבות יישובים קיימים".

עוד ציין עטר בנאומו את החשיבות בשיתוף הפעולה בין כלל הגורמים על מנת שהמהלכים שכולם חפצים בהם אכן יקרו. "קק"ל נכונה לשיתופי פעולה על מנת לקדם כל דבר. אין דרך אחרת מלבד לשתף פעולה תחת שולחן עגול ומבלי לבזבז אנרגיות כשכל אחד פועל באופן עצמאי", אמר עטר, "יוזמי הפעולה ימצאו את קרן קימת לישראל כשותף משמעותי שדוחף, מקדם ומנסה להשיג את המטרות. אני מקווה שאותו שולחן עגול יצביע על מדיניות ארוכת טווח שתחייב כל ממשלה. רק ככה נוכל להשיג את המטרות שלנו. צריך לשנות את המגמה של בריחת הצעירים למרכז הארץ. צריך לחזק את אצבע הגליל כי הוא מקום חשוב."

ועידת אצבע הגליל השנתית הינה יוזמה משותפת של המכללה האקדמית תל-חי, תנועת "שינוי כיוון" ומשפחת ארליך להנצחתו של אלעד ארליך ז"ל, מנהל החטיבה ללימוד חוץ במכללה וממקימי תנועת "שינוי כיוון", אשר נהרג ביוני 2013 בתאונת דרכים קטלנית בצומת הגומא בדרכו לשירות מילואים ביחידה קרבית. ארליך, בן קריית שמונה שבנה את ביתו בקיבוץ שדה נחמיה, סימל בעשייתו החברתית והמקצועית את דור הצעירים החדש הצומח באצבע הגליל.

דילוג לתוכן