fbpx

לומדים מהטובים ביותר: משלחת אורתופדיים מרוסיה הגיעה לקבל הכשרה בצפת

משלחת רופאים מומחים באורתופדיה, מבתי חולים ברחבי רוסיה, הגיעה למרכז הרפואי זיו בצפת על מנת ללמוד אודות הטיפול העכשווי בפציעות קרב ובשברים מורכבים בעצמות הגפיים, מפיו של פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורתופדית בזיו ומומחה בעל שם עולמי לפציעות טראומה ומלחמה מורכבות.

במהלך ביקורם, פגשו האורתופדים הרוסים את ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו, שבירך את האורחים על הגעתם והעניק להם סקירה מקיפה על הסיוע ההומניטרי הניתן בזיו לפצועי מלחמת האזרחים בסוריה ועל פעילות בית החולים, הממוקם בנקודה אסטרטגית הסמוכה ביותר מבין כל בתי החולים בארץ למשולש הגבולות: סוריה, לבנון וירדן. האורחים שהגיעו ממספר בתי חולים, בהם: פסקוב (Pskov), ייקאטרינבורג (Yekaterinburg), סכאלין (Sakhalin), נובוסיבירסק (Novosibirsk), קראסנויארסק (Krasnoyarsk) ואחרים, התלוו במשך שלושה ימים לפרופ' לרנר ולצוות המחלקה האורתופדית, שמעו על סוגי הפציעות מהם סובלים הסורים המטופלים בזיו ואף השתתפו, במסגרת ההדרכה שהוענקה להם, בניתוחי דמה שהודגמו על עצמות מפלסטיק.

הרופאים הרוסים הביעו התפעלות רבה מהרמה הגבוהה של הרפואה אליה נחשפו בזיו, התרגשו מאוד מהטיפול ההומניטרי שהוענק למאות רבות של סורים, בהם ילדים ונשים, והביעו תקווה להעמקת הקשר המקצועי ושיתופי פעולה עתידיים. ד"ר זרקא ופרופ' לרנר חתומים יחדיו על הספר הרפואי החשוב שיצא השנה לאור בהוצאת ספרים בינלאומית ושמו: "פציעות טראומה ומלחמה מורכבות והטיפול בהן: ההתנסות הישראלית בסיוע הרפואי והומניטרי לפצועים הסורים." הספר, המעורר עניין רב בקרב אורתופדים בעולם כולו, הנו אסופת מאמרים הפורשת את ניסיונם ומיומנותם של הצוותים הרפואיים והסוציאליים בזיו, בטיפול בפציעות מלחמה מורכבות. ספרם של ד"ר זרקא ופרופ' לרנר אף הוענק במתנה לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שאמר: "בית החולים זיו נמצא במיקום קריטי לביטחונה של ישראל ועושה עבודה נפלאה. הספר הנו חשוב בצורה יוצאת דופן, לא רק לשם הצורך המקצועי הברור שלו, אלא בעיקר כי הוא מציג את פניה היפות של מדינת ישראל".

במעמד קבלת הספר הודה הנשיא לד"ר זרקא ולצוות המרכז הרפואי זיו, על כתיבתו וביקש לרכוש מהספר עותקים, בכדי להעניק אותם למנהיגי העולם עמם הוא נפגש. היקף הסיוע ההומניטרי המוענק לפצועים הסורים בזיו במהלך חמש השנים האחרונות, עומד על מעל 1,500 בני אדם, בהם גם חולים שידם אינה משגת טיפול רפואי בארצות שסועות הקרב. 

דילוג לתוכן