fbpx

נשיא בתי משפט השלום: "יש בעיה קשה בצפון של נשק לא חוקי שמסתובב בחופשיות"

נשיא בתי משפט השלום בצפון, השופט דורון פורת, התייחס בגיליון הקרוב של "עורך הדין", כתב העת של לשכת עורכי הדין נשיא בתי משפט הצפון על התגברות הפשיעה החקלאית בצפון ועל הנשק הלא חוקי המסתובב באין מפריע בעיקר במגזר הערבי.

צילום מונה אבו שחאדה.

בראיון חגיגי לציון שנתיים לתפקידו כנשיא בתי משפט השלום בצפון, סיפר השופט דורון פורת לשחר שחר, עורך כתב העת "עורך הדין" מדוע הוא מחמיר בעונשים בפשיעה חקלאית. השופט,דורון סיפר שהוא אף גזר עונש של שש שנים ושלושה חודשים בפועל והפעיל מאסר על תנאי במצטבר, תוך כדי הטלת קנס כבד מאחר שהמעשה היה חמור ביותר וכלל גניבה והתעללות בבעלי החיים. 

על תופעת הפשיעה החקלאית

אני בהחלט יכול לומר שהפשיעה החקלאית היא אחד התחלואים הקשים באזור הצפון. כאשר גונבים מהחקלאי, לא גונבים ממנו רק את מטה לחמו המיָדי, אלא גונבים גם את הפנסיה העתידית שלו"

על הנשק הלא חוקי בכפרים בצפון

"יש כאן בעיה קשה מאוד של נשק לא חוקי, שמסתובב כאן באין מפריע, ושל ירי בלילות. אני מדבר על חוסר משילות ועל מצב שבו אנחנו כמדינה מתוקנת לא יכולים להסכים עם כך שיש לא מעט אנשים נורמטיביים שנאלצים להחזיק בכלי נשק מאחר שלאחרים יש כלי נשק והם נאלצים להגן על עצמם ועל בני משפחתם. לשמחתי משטרת ישראל התחילה להיכנס לכפרים והחלה לטפל בתופעה בניסיון למגר אותה. אני מוטרד ממה שקורה בעניין, אני מוטרד כאזרח. אני חושב שצריך לפעול בנחישות עם הקהילה כולה כדי לעצור את הפגיעה בחפים מפשע, ולא מדובר רק על ירי בחתונות. זו תופעה קשה כאן, ונכבדים מהקהילה המקומית באים ומתלוננים כל הזמן".

האם מתלוננים על התופעה בפני בית המשפט?

"כן, מתלוננים. לא יכול להיות מצב שבו נערים מסתובבים עם כלי נשק ויורים בחתונה או במהלך היום בחנות בגלל שבעליה לא נתן להם את מבוקשם. אני רוצה לקרוא לילד בשמו, זו סחיטה ומדובר בדמי חסות. המדינה חייבת להקצות משאבים רבים כדי למגר את התופעה הזאת".

על מאבק המשטרה בתופעת הנשק?

" לאחרונה הקימה המשטרה את תחנת משטרת כנא, והחלו בהקמת תחנות משטרה חדשות: במג'אר, בטובא-זנגריה ובאכסאל. אני מברך על הקמת התחנות הללו ועל תוספת של כ-400 שוטרים, אבל זה המקום לקרוא למקבלי ההחלטות: הוספתם תקנים במשטרה, הוספתם תקנים בשירות בתי הסוהר, וזה מאוד מבורך, אבל צריך להוסיף גם את התקנים הנדרשים לבתי המשפט במחוז כדי להתמודד עם פירות עבודת השוטרים בשטח, אחרת לא נשיג את מבוקשנו – חברה נטולת אלימות ופשע".

דילוג לתוכן