fbpx

סרן ג'ינו ממטולה חגג עם חייליו במוצב בהר דב: "אני מרגיש גאווה לשמור על הבית מקרוב ולחגוג את החג עם חיילי״

בשעה שהמוני עם ישראל חגגו את ליל הסדר בחיק משפחתם, היו כאלה שעשו את סעודת החג מחוץ לביתם, על מנת שהחג יעבור בשלום. סרן שי ג'ינו, מפקד הפלוגה המבצעית של גדוד 202 שבחטיבת הצנחנים, תושב מטולה, עשה את החג לא הרחק מביתו בגבול הצפוני. 
סרן ג'ינו, חגג את החג עם חייליו במוצב נחל שיאון שבהר דב. על כך שהוא נאלץ לחגוג עם חייליו ולא עם משפחתו, הוא לא מתלונן.  "אני מרגיש גאווה לשמור על הבית מקרוב ולחגוג את החג עם חיילי במוצב״,אמר ג'ינו.
סרן ג׳ינו, בן 25, הוא האח הקטן מתוך שישה אחים. כל האחים שירתו בצבא וחלקם עדיין משרתים כקצינים בתפקידים מגוונים. ״למדתי בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה״, מספר ג׳ינו על עצמו, ״התגייסתי בנובמבר 2012 לגדוד 202 בעקבות אחי הגדול, עוז, שהיה בגדוד. עוז עובר בימים אלו קורס מפקדי גדודים (מג״דים) ועתיד להכנס בתור מג״ד לחטיבת החילוץ״. 
לאחר שסיים את מסלול ההכשרה של חטיבת הצנחנים והמשיך לקורס מ״כים (מפקדי כיתות), עבר תפקידי פיקוד רבים בגדוד ואף השתתף במבצע צוק איתן. ״אחרי חמישה ימים של לחימה בצוק איתן, נפצעתי במהלך קרב בחאן יונס״, הוא משתף, ״פגע לי רסיס בחזה ובהתחלה חששו מחור בריאה. למזלי הפציעה התגלתה כשטחית. אני זוכר הכל מהקרב הזה״.
הפציעה לא השפיעה לרגע על המוטיבציה של שי ולאחר שבועיים וחצי בלבד הוא חזר לשירות ויצא לקורס קצינים בבה״ד אחת. ״מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להיות מפקד״, קובע בביטחון, ״חשוב לי להעביר ערכים, לפתח ולהשפיע. הדברים שמובילים אותי תמיד הם אהבת הארץ, אחריות אישית ודרך ארץ״. 
בסיום הקורס חזר ג׳ינו לגדוד 202 כמפקד מחלקה ולאחר מכן ביצע תפקידי פיקוד שונים. כיום הוא מפקד על פלוגה בגדוד. ״אפשר לומר שאין לי שגרה״, הוא מספר, ״אני עובד מסביב לשעון״. עכשיו מבצעים ג׳ינו וחייליו תעסוקה מבצעית בגזרת היישוב מטולה- חטיבה מרחבית 769. שם יחגוג שי את ליל הסדר יחד עם הגדוד כשלנגד עיניו הידיעה שהוא שומר על המשפחה ועל הבית.
דילוג לתוכן