fbpx

השתלמות מיוחדת בפציעות למתנדבי איחוד הצלה במרכז הרפואי זיו בצפת

השתלמות ייעודית בפציעות טראומה בפנים ובלסתות נערך במרכז הרפואי זיו בצפת עבור צוות קריית שמונה וגליל עליון של מתנדבי ארגון החירום 'איחוד הצלה'.

ד"ר אלחנדרו רויזנטול, מנהל המחלקה לכירורגיית פנים, פה ולסתות וד"ר דניאל לזמס רופא בכיר במחלקה, הרצו בפני המתנדבים ויצרו שיח פורה ומעניין שכלל שאלות ותשובות. ד"ר רויזנטול אמר כי זהו מפגש ראשון מסוגו בין מתנדבי 'איחוד הצלה' לצוות הרפואי במחלקה לכירורגיית פנים, פה ולסתות, לצורך כינון שיתוף פעולה מתמשך ומועיל.

"המפגש היה טוב ומקצועי וכלל הרצאות מקיפות והעברת מידע רב, כיצד להתנהל במצבי חירום מול פגיעות פנים ושיניים. במקרים רבים, התגובה הראשונית לפגיעה, משפיעה בצורה ניכרת על המשך הטיפול ולכן חשוב שאלו המעניקים את המענה הרפואי הראשון בשטח יהיו מודעים לדרך המיטבית בה צריך לטפל בשברים בלסתות או בפנים, כיצד לטפל, טיפול ראשוני, בשיניים קבועות שנעקרות או נשברות בעת תאונה וכד', טיפול ראשוני משמר ומקצועי, המתבצע כבר בשטח, יקל מאוד על המשך הטיפול ושיקום הפנים והלסתות של הפצועים, גם אם ספגו פגיעה קשה. אני מודה לכל המתנדבים המעניקים מזמנם לטובת הזולת, לטיפול ברגעים קשים של פציעה. אין ספק שטיפולם המסור בשטח מסייע רבות בהמשך בבתי החולים", אמר ד"ר רויזנטול.

אסף גולן, ראש צוות 'איחוד הצלה' בקריית שמונה והגליל העליון, אמר כי צוות 'איחוד הצלה' למד הרבה דברים חדשים, שניתן לבצע בשטח, עד להגעת האמבולנס עם הפצועים, להמשך הטיפול בבית החולים. "המפגש היה מאוד מעניין. הרופאים במחלקה מקצועיים ומיומנים. הצוות הרפואי קיבל אותנו בחום ובאהדה רבה והעביר את כל המידע והתכנים הרלוונטיים בצורה מאוד מקצועית ומסודרת", אמר גולן.

עוד הוסיף, גולן: "מי שיזם וסלל את הדרך לשיתוף הפעולה המוצלח בין המחלקה בזיו לבין ארגון 'איחוד הצלה' הוא אופיר רויזנטול סטודנט לביוטכנולוגיה בתל חי, מתנדב באיחוד הצלה ובנו של ד"ר רויזנטול, ששמח מאוד על החיבור המוצלח ויפעל בעתיד, בסיוע כל הגורמים המתאימים, להרחבת שיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי זיו גם למחלקות אחרות. בחמש השנים האחרונות צברה המחלקה לכירורגיית פנים, פה ולסתות, בראשותו של ד"ר רויזנטול, ניסיון חסר תקדים בפציעות טראומה של הפנים, במסגרת הטיפול ההומניטרי המוענק בזיו לפצועים ממלחמת האזרחים העקובה מדם המתחוללת בסוריה השכנה. רופאי המחלקה ניתחו מאות פצועי מלחמה, בהם עשרות ילדים, זאת בנוסף לפעילות השגרתית של המחלקה למען מטופלים מקרב תושבי הצפון, מטיילים, תיירים וחיילי צה"ל המשרתים בכל אזור הגליל ורמת הגולן".

דילוג לתוכן