fbpx

פגישה מרגשת: במהלך ביקור פצועי צה"ל במרכז הרפואי "זיו" פגשה את האחות שהצילה את חייה לפני 19 שנה

ענוה צדק רבניצקי, בת 19 מגבעתיים לא תיארה עצמה שביקור חולים במרכז הרפואי "זיו" בצפת יסתיים בסגירת מעגל מרגשת עם מי שהצילה את חייה בעת שנולדה לפני 19 שנה. רבניצקי ושש מחברותיה, הלומדות במדרשת תכלת בצפת, הרגישו את הצורך לבקר את חיילי צה"ל הפצועים כתוצאה מתאונת האימונים הטרגית שהייתה לא מכבר ברמת הגולן וגבתה חייהם של שניים מחיילי צה"ל.

ענווה במרכז עם האחיות, מלכה כהן ויהודית דדון.

בתום ביקור החיילים הפצועים, החליטה ענווה לבקר גם בפגייה, שם טופלה בדיוק לפני 19 שנה, לאחר שנולדה בערב ראש השנה 1998, במשקל 985 גרם בלבד, כאשר אמה הייתה רק בשבוע ה- 26 להיריון. בפגייה פגשה אחיות וותיקות, שטיפלו בה אז, כשנולדה והן אף זכרו את הלידה והראו לה תמונות שלה כפגה, המוצגות על קיר מסדרון הפגייה בזיו.

המפגש היה מרגש מאוד עד דמעות עבור כל הצדדים. האחות הוותיקה, יהודית דדון, העובדת בפגייה מזה 27 שנה, חיבקה את ענוה צדק והודתה לה על שבאה לבקר. "כל יום אני עוברת כאן במסדרון מתחת לתמונות שלך ושל פגים אחרים שטופלו כאן. תמיד מרגש לפגוש פג שצמח לתפארת. זה לא מובן מאליו כלל וכלל וזו סגירת המעגל המתגמלת ביותר שאנחנו האחיות בפגייה יכולות לבקש", אמרה דדון.

האחות האחראית במחלקה לטיפול נמרץ ביילוד (פגייה) שושי אפוטה, זכרה מיד את ענוה צדק בשמה ואת כל הפרטים החשובים שנגעו לאשפוז ולטיפול בה, כולל משקל בלידה, מספר שבועות ההיריון בזמן הלידה ומשך הזמן ששהתה בפגייה. "זוכרת את הלילה ההוא, כי זה היה ערב ראש השנה ועבדנו בו מאוד קשה", סיפרה אפוטה והוסיפה, כי צריך לזכור שלפני 19 שנה סיכויי ההישרדות של פג במשקל הנמוך מקילו היו פחותים משמעותית לעומת היום. "עד לפני כמה שנים, לפג שנולד בשבוע ה- 26 להיריון היו רק כ- 10%-15% סיכויים לשרוד וענוה צדק שרדה בגדול. כיום, בשל התפתחות הרפואה, הידע והטכנולוגיה סיכוייהם של פגים במצב זהה לשרוד, עומדים על 40%-50% שזה שיפור משמעותי".

דילוג לתוכן