fbpx

מתיחות בגבול: אלוף פיקוד הצפון בא לבחון את מערך המוכנות במועצה אזורית גליל עליון

בצל המתיחות בגבול הצפון עקב מספר נפילות שזוהו בימים האחרונים בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, וההתחממות גם מהצד הלבנוני הגיע מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק לביקור במועצה אזורית גליל עליון.

האלוף שיבח את מערך ההגנה ובו מחלקות וכיתות הכוננות בישובים המהוות נדבך משמעותי במעטפת ההגנה. "כוחות אלו בשילוב הכוחות הסדירים המבצעים תעסוקה מבצעית תחת החטיבות המרחביות הן עוגן משמעותי בגזרה הצפונית. אנחנו עובדים מדי לילה כדי לייצר שקט ביטחוני, פיקוד הצפון מכין עצמו למערכה הבאה". בסיום הביקור הדגיש האלוף כי התרשם מתפיסת המכונות, האחריות והמנהיגות של ראש המועצה, מנהלי המחלקות, ראשי הישובים והרבש״צים.
"המוכנות לשעת חירום היא השגרה שלנו" הסביר גיורא זלץ ראש מועצה אזורית "גליל עליון" לאלוף פיקוד הצפון. זלץ, סא"ל (מיל), הציג לאלוף סטריק את מערך המוכנות, הכולל חפ"ק נייד ונייח, מחסני חירום, ומתן מענה לצרכים האזרחיים, שיעלו מהיישובים בשעת חירום. עוד הדגיש כי חשוב להראות לתושבים מנהיגות עוסקת ומקדמת מוכנות לשעת חירום, "אנחנו יודעים שזה מגדיל את תחושת הביטחון, הידיעה שיש על מי לסמוך בשעת חירום".
שיתוף הפעולה עם צה"ל בפרט, ועם כוחות הביטחון בכלל הוא מצוין, ונותן מענה לצרכים כמו מיגון ומרכיבי ביטחון, השלמת ציודים ואימון מחלקות ההגנה וכיתות כוננות, ציין ראש המועצה, וכל אלה משרים תחושת ביטחון בציבור, ואמון במנהיגות". 
דילוג לתוכן