fbpx

מייסדיי היישובים בגולן נטעו 320 עצי זית לרגל 50 שנה לחידוש ההתיישבות

קרן קימת לישראל בשיתוף המועצה האזורית גולן נטעו השבוע את 'יער היובל' ביער דליות, בסמוך לציר המפלים, לרגל 50 שנה לחידוש ההתיישבות בגולן.

ברמת הגולן ישנם  32 מושבים וקיבוצים ולאירוע הנטיעות הוזמנו מייסדי היישובים יחד עם בני משפחותיהם. לכול יישוב הוקצו עשרה עצים ובסך הכך ניטעו 320 עצים ביער החדש. בקק"ל בחרו לנטוע ב'יער היובל' עצי זית שכן זה העץ שמסמל את ישראל וההתיישבות. הזן שנבחר הוא עץ זית סורי, שכן הוא מתאים לקרקע בגולן ולתנאי מזג האוויר.

באירוע הנטיעות השתתפו כ-170 מתושבי הגולן ואורחים נכבדים. מנהל אזור גליל עליון וגולן בקק"ל, אבירם צוק, ברך את הנוכחים, להקת הזמר 'קולות ברמה' הציגה קטעי שירה ושתי תחנות הפעלה של קק"ל הפעילו את הילדים.

"היה אירוע ממש יפה וגם מרגש", סיכם יערן החולה והגולן בקק"ל אפי נעים, "במתחם רמת מגשימים הייתה משפחה עם נציגות של ארבעה דורות שנטעו עץ. זה היה משהו מדהים ומחבר". ראש מועצה אזורית גולן אלי מלכה הוסיף: "יער היובל הוא הוקרה למייסדי היישובים בגולן, לחלוצים אשר עלו לגולן לחדש את ההתיישבות היהודית ולהפוך רמה סורית מאיימת לסיפור הצלחה ישראלי וציוני.

חמישים שנה אחרי, מעשה ההתיישבות ממשיך עם קליטת מאות משפחות חדשות ליישובי הגולן, הכשרת שטחים נרחבים לחקלאות, פיתוח אתרי התיירות וגם שמירה על ערכי הטבע הייחודיים של הגולן. קרן קימת לישראל שותפה משמעותית לאורך השנים בעשייה ובפיתוח הגולן וזו הסיבה שבחרנו לציין את סיום שנת היובל ביחד עם קק"ל ומייסדי היישובים, בנטיעה של יער ששורשיו יעמיקו וניצניו יפרחו לדורות הבאים".

דילוג לתוכן