fbpx

70 מתושבי דרום רמת הגולן הוכשרו לפרויקט נאמני חיים של מד"א

לאחרונה התקיים טקס סיום קורסי "נאמני חיים" של מגן דוד אדום ביישוב אליעד, שבדרום רמת הגולן. הטקס חתם שני קורסים שונים שהתקיימו בישוב אליעד בתקופה האחרונה, במהלכם הוכשרו 70 "נאמני חיים" חדשים, תושבי יישובי רמת הגולן.

70 המצטרפים החדשים למיזם "נאמני חיים" יסייעו בקיצור זמן התגובה הראשונית ומתן מענה רפואי מהיר בכלל יישובי רמת הגולן. בטקס שנערך בנוכחות יוסי חלבי, ראש זרוע תגובה מידית במרחבים ירקון, ירדן וגלבוע של מד"א, דודו ברגר אחראי הכוננים במרחב ירדן של מד"א והמדריכים אורפז בן שושן וחוסאם עמאשה קיבלו כלל נאמני החיים החדשים, בוגרי הקורסים השונים, אפודי מד"א ותיקי עזרה ראשונה עם ציוד החייאה מתקדם איתו הם יוכלו להעניק טיפול ראשוני מציל חיים כ"נאמני חיים".

הרעיון העומד בבסיס מיזם "נאמני חיים", הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. מטרת המיזם היא לעבות את מערך המגיבים הראשונים כמה שניתן, בדגש על הפריפריה והאזורים המרוחקים, ובכך לסייע למאמצי מד"א להציל חיים. הכשרתם של "נאמני החיים" שמה דגש על אירועי שגרה לצד אירועי חירום ובכך תעניק למועצה אזורית גולן כלים להתמודד עם מצבי חירום, זאת לצד אירועי שגרה כמובן.

יוסי חלבי, ראש זרוע תגובה מידית במרחבים ירקון, ירדן וגלבוע של מד"א: "אני שמח שלמערך המגיבים הראשונים באזור כל כך חשוב ורגיש יצטרפו קרוב ל-70 נאמני חיים נוספים. נאמני החיים, ובהם המצטרפים החדשים, מהווים נדבך נוסף וחשוב בשרשרת התגובה של מד"א לאירועי חירום".

מ"מ מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן: "אני מברך את המשתתפים על סיום הקורס וקבלת הציוד, ובטוח שהכלים שניתנו לחניכים עוד יצילו חיים באזור. מאז השקתו של הפרויקט הצטרפו לשורותינו אלפי נאמני חיים המהווים הוכחה להצלחת המיזם, ומסייעים לנו בטיפול הרפואי מציל חיים לכל מקום ובכל זמן. אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל"נאמני חיים" ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים". 

דילוג לתוכן