fbpx

"הטיפול בסורים ומערכת הבריאות" בכנס עולמי שייערך במכללה האקדמית בצפת

"הזכות החוקתית לבריאות, טיפול בפצועים סורים בבתי חולים בישראל והשפעת התרבויות השונות בישראל על מערכת הבריאות" הם חלק מהנושאים בהם יעסוק כנס יום הביו אתיקה העולמי, שיתקיים במכללה האקדמית צפת ביום שלישי הקרוב אורח הכבוד בכנס יהיה ד"ר אשר גרוניס, נשיא בית המשפט העליון (בדימוס).

צילום: יוני לובלינר.

יום הביו-אתיקה העולמי נערך במספר רב של מוסדות אקדמיים בעולם, בחסותה של אונסק"ו. בישראל, יום הביו-אתיקה העולמי מצוין על-ידי המרכז לבריאות, משפט ואתיקה של אוניברסיטת חיפה, וכן על-ידי מרכז מחקר גלילי: חברה, מוסר ומשפט במקצועות הבריאות במכללה האקדמית צפת. זהו כנס ראשון בהשתתפות המרכז החדש והשנה יום הביו-אתיקה העולמי מוקדש לנושא השוויון.

במכללה האקדמית צפת יצוין יום הביו-אתיקה העולמי בשני מושבים, כאשר הראשון שבהם יעסוק בטיפול בפצועים סורים בבתי חולים בישראל, ואילו השני בהשפעת התרבויות השונות על מערכת הבריאות, וההתמודדות שלה עם חברה רב תרבותית.

פרופ' חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת: "המכללה החליטה להקים מרכז פעילות בתחום הביו אתיקה בהובלה של בית הספר למשפטים ובשותפות עם הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן, המרכזים הרפואיים: זיו, גליל מערבי, פדה פוריה, ומרכז קופת חולים. מטרת המרכז לקיים פעילות מחקרית, עריכת כנסים והרצאות וכל פעילות אקדמית כדי לקדם את נושא ביו אתיקה במדינת ישראל. אני מקדם בברכה את ציון יום הביו אתיקה, מברך את מארגני הכנס והמרצים ומאחל הצלחה מלאה".

ד"ר אשר גרוניס, נשיא בית-המשפט העליון בדימוס יהיה הדובר המרכזי והוא ירצה על מעמדה החוקתי של הזכות לבריאות; סוגיה אשר נמצאת בפולמוס אקדמי מעמיק, ואשר יש לה השלכות רוחביות ותקציביות רבות ומגוונות. כמו כן, ישתתפו בכנס פרופ' אמנון כרמי, ראש הקתדרה של אונסקו לביו אתיקה, ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' מיכאל וינגרטן, לשעבר המשנה לדיקאן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל ופרופ' מוחמד ותד, פרופסור חבר בבית הספר למשפטים, ממארגני הכנס. יו"ר הכנס היא פרופ' תמר גדרון, ראשת בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת.

דילוג לתוכן