fbpx

כל מה שרציתם לדעת על המתיישבים הראשוניים ביסוד המעלה בתערוכת צילומים נוסטלגית של קק"ל

בבית ראשונים ברחוב המייסדים שביסוד המעלה תפתח ביום ראשון תערוכת צילומים ייחודית 'על מי מרום', שמוקדשת לראשוני המתיישבים במושבה. התערוכה הנוסטלגית מתקיימת במסגרת 'פסטיבל אורות'.

התערוכה היא תוצר של שיתוף פעולה בין ארכיון הצילומים של קרן קימת לישראל למושבה. בתערוכה מוצגים צילומים משנות ה-20 עד שנות ה-50 של המאה ה-20 המשקפים את ההווי בראשית ימי יסוד המעלה והם מתמקדים באנשי המושבה, נופיה ונופי החולה והאגם. "תערוכה זו היא מחווה נוספת של קק"ל ליישובי הצפון", אמרה נציגת קשרי ציבור במרחב צפון בקק"ל אתי אזולאי, "הארכיון הנדיר של קק"ל תמיד שמח לחשוף בפני הציבור הרחב תמונות מרגשות מהעבר".

התערוכה קיבלה את השם 'על מי מרום', שכן זהו השם הראשון שניתן למקום עליו הוקמה יסוד המעלה. בשנת 1872 רכש יעקב חי עבו את השטח והקים עליה ביחד עם האחים שלמה ושאול מזרחי את המושבה 'מי מרום' ובכך הניחו את היסודות להתיישבות היהודית המתחדשת בגליל ובעמק החולה. יש לציין כי  'מי מרום' הוא שמו התנכ"י של מעיין העיר מרום – עיר כנענית בגליל העליון.
יסוד המעלה נוסדה בשנת 1883 על שפתו הדרום-מערבית של אגם החולה לאחר שהשטח נרכש ממשפחת חי עבו על ידי חברת 'נחלת שדה וכרם'. יסוד המעלה הייתה מהמושבות הראשונות שהוקמו על ידי אנשי העלייה הראשונה והמושבה השנייה שהוקמה בגליל העליון לאחר ראש פינה.

"בתערוכה 'על מי מרום' מציג ארכיון הצילומים של קק"ל מבחר מתצלומיו. בארכיון זה שמורים יותר מ-500,000 תצלומים מראשית המאה ה-20 עד ימינו. אוצר הצילומים הענק הוא אחד מארכיוני הצילום החשובים בישראל", סיפרה נעמי הדרי מארכיון הצילומים של קק"ל, "התערוכה תופסת רגעים מתולדות יסוד המעלה ועמק החולה והאגם כפי שנתפסו בעדשות המצלמה של צלמי קק"ל מראשית המאה ה-20". הכניסה לתערוכה בחינם.

דילוג לתוכן