fbpx

כחצי מיליון נוסעים בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הרכבת בכרמיאל

בשלושת החודשים הראשונים להפעלתו של קו הרכבת מכרמיאל ובחזרה בוצעו כחצי מיליון נסיעות, כך עולה מנתונים שפרסם משרד התחבורה.

בחודשים ספטמבר עד אוקטובר, עלו בתחנת אחיהוד 29,015 נוסעים, ובתחנת כרמיאל 226,175 נוסעים. בחודשים אלה ירדו בתחנת אחיהוד 25,532 נוסעים, ובתחנת כרמיאל 189,609 נוסעים. עם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל, יכול היה כל נוסע, בלי קשר למקום מגוריו, לעלות בתחנת הרכבת החדשה כרמיאל ולנסוע לכל יעד בארץ ללא תשלום, במשך שלושה חודשים רצופים. מהיום, ניתנת לנוסעים הנחה של 50% בנסיעה מתחנת כרמיאל לכל יעד בארץ, במשך שנתיים נוספות.

מנתוני רכבת ישראל עולה כי ברכבת העמק, שנפתחה באוקטובר 2016 נסעו עד כה כ-2.1 מיליון נוסעים. בתחנת יוקנעם – כפר יהושע עברו עד היום 383,789 נוסעים, בתחנת מגדל העמק – כפר ברוך עברו 301,583 נוסעים, בתחנת עפולה עברו 850,517 נוסעים ובתחנת בית שאן עברו 563,418 נוסעים.

לפני כארבע שנים, הצליח השר כץ למנוע את הקפאת שני הפרויקטים המסילתיים החשובים בצפון, רכבת העמק והרכבת לכרמיאל. זאת, בעקבות הקיצוצים שבוצעו בתקציב המדינה. השר כץ הזהיר כי הקפאת הפרויקטים במספר שנים תגרום לאובדן של מיליארדי שקלים שכבר הושקעו.

השר כץ ציין כי הקמת קו רכבת העמק לפני כשנה והקו לכרמיאל הם הישג גדול וחשוב עבור כל תושבי מדינת ישראל, שיסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים וירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה עבור תושבי מדינת ישראל. כמן כן, הם יקדמו פתרונות דיור מוזלים לכלל התושבים.

שר התחבורה הוסיף כי משרדו מתכנן להאריך את קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה וציין כי בנוסף לאיכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל והמטיילים הרבים הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. "אנו גאים להביא את בשורת הרכבת למגדל העמק, בית שאן, עפולה, יקנעם, עכו, כרמיאל, בית שאן וערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום", הוסיף כץ.

דילוג לתוכן