fbpx

סקר אור ירוק: היכן יותר בטוח בכבישים? ראש פינה, צפת או חצור – בקצרין נוהגים באחריות

סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק במטרה לברר את תחושתם של הישראלים לגבי רמת הבטיחות בדרכים ביישובים מצא כי הציון הממוצע אותו העניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים הוא 5.6 (בסולם של 1-10). הסקר נערך ב-137 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ והשתתפו בו 2,800 נשאלים. 

בצפת העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.8 למצב בטיחות הדרכים בישוב. · בחצור הגלילית העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.1 למצב בטיחות הדרכים בישוב. · בראש פינה העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.9 למצב בטיחות הדרכים בישוב.

במטולה העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.2 למצב בטיחות הדרכים בישוב. הציון הממוצע שהעניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים בישובים הוא 6.3 ולתחושת הבטיחות בדרכים באירופה לפי דעתם העניקו הנשאלים את הציון 7.1. כשנתבקשו לדרג את מידת הנראות של המשטרה בכבישים נמצא כי הציון הממוצע הוא 5.6 מתוך 10. מטרת הסקר הינה להביא לידיעת ראשי הרשויות המקומיות את תחושת התושבים בתחום הבטיחות בדרכים, בכדי להעלות למודעות את הנושא.

בכדי לבצע את הסקר, פנו מתנדבי עמותת אור ירוק לעשרות תושבים במקומות מרכזיים בישובים במטרה להבין כיצד הם חשים לגבי הבטיחות בדרכים בישוב. המתנדבים מקווים כי ראשי הרשויות יתייחסו לנתונים בכובד ראש ויפעלו למען תחושת הבטיחות של תושביהם בדרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 נהרגו בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים 153 בני אדם, עלייה של 20% מאשר בשנת 2016 בה נהרגו בתוך הערים והיישובים 127 בני אדם. עמותת אור ירוק: "על הרשות המקומית לפעול למען בטיחות התושבים. יש לשפר את מצב התשתיות, לתקן מפגעי כביש, להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים וילדים, להשקיע בחינוך ובהסברה ולהעלות את מודעות כל האוכלוסיות בישוב לנושא הבטיחות בדרכים. יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות, רק כך ניתן יהיה להפחית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים ולהגביר את תחושת הבטיחות של התושבים".

בקצרין  –  נוהגים באחריות סיירת הורים – יוצאת לדרכים

כמו בכל שנה, גם השנה יצאו בקצרין חברי סיירת הורים במבצע חלוקת נשיפונים בתחילתה של השנה האזרחית. במהלך שעות הערב המאוחרות של ליל השנה החדשה, עמדו מתנדבים  בצמתים המרכזיות של קצרין, בירת הגולן וחילקו לנהגים שחלפו במקום ערכת הסברה לנהיגה נכונה ללא השפעת אלכוהול, וערכת נשיפונים – על מנת שהנהגים יוכלו לבצע בדיקה עצמית באם הם כשירים לנהיגה לאחר הבילוי.

לסיירת הצטרפו, משטרת קצרין והשיטור הקהילתי, חברי תנועת הצופים ,עובדי הנוער ואף נציגי המועצה. במאור פנים וחום לב (על אף  הקור והגשם בחוץ) סיימו את משמרתם בסיפוק ואמירה כי בקצרין נוהגים באחריות! תודה לאבי לוגסי קב"ט המועצה על הסיוע הרב בארגון הערב!. המבצע נערך בחסות הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול  והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

דילוג לתוכן