fbpx

הרב של צפת ממשיך להרגיז: קורא לפטר את הרמטכ"ל בגלל קידום נשים בצבא

רבה של צפת שמואל אליהו ממשיך באמירותיו מעוררי המחלוקות הנזרקות על ידו כל מספר חודשים ומרגיזות מגזרים ומגדרים שלמים. 

צילום: דף הפייסבוק של הרב.

בראיון לגלי צה"ל קרא לפטר את הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט.  בשל העובדה שצה"ל מעודד את הכוח הנשי ואימץ עמדות פמיניסטיות רדיקליות. לטענת הרב. למעלה משלוש שנים שישנם נתונים על ירידה במוטיבציה של חיילים להתגייס לקרבי . לטענת הרב אליהו האחראי הישיר לירידה זה הרמטכ"ל שעשה כמה וכמה מהלכים שלדעתו  גרמו לירידת מוטיבציה" 

"גם המלחמה המטופשת שלו בחיילים הדתיים, בזקנים ברבנות הצבאית, בכל מה שמגביר מוטיבציה, בכל אלה שתמיד הולכים בקו החזית", אמר הרב. "המלחמה באלאור אזריה הסבירה לחיילים הקרביים שאין להם גב", הוסיף. כמו כן אמר הרב שאיזנקוט עסק בקידום של "אג'נדות פמיניסטיות רדיקליות בתוך הצבא על חשבון איכות הצבא, ועל חשבון איכות היחידות הלוחמות והמוטיבציה של החיילים הדתיים להתגייס". "כנשים נמצאות בתוך יחידות קרביות בתוך טנקים, זה מסית את החשיבה, את הדעת את הלחימה", אמר אליהו, "כל בר דעת מבין שכשנמצאים בתוך מקום סגור צפוף מאוד, חייל וחיילת תשומת הלב באופן טבעי אצל בני אדם נורמלים מופנית למי שנמצא לידך ולא למשימה שאתה אמור למלא".

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, התייחס לקריאתו של רבה של צפת, הרב שמואל אליהו לפטר את הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. "אני דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס לצה״ל ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ״ל.
קריאות אלו נובעות מחרדה כנה אך שגויה של קבוצות מסוימות כאילו צה״ל החליט לאמץ אג׳נדה פמניסיטית-ליברלית-רדיקלית על חשבון מבצעיות וניצחון במלחמה", אמר בנט.

לדבריו, אירועים נקודתיים מסוימים – כמו גילוח זקנים ושירותים משותפים – מתפרשים על ידי אותם אנשים כאימות לתפיסתם. "תפיסתם זו, כאמור, שגויה", קבע יו"ר הבית היהודי. "צה״ל ממוקד בתכליתו: ביטחון לאזרחי ישראל. "צה״ל פועל ברגישות ובהתחשבות בצרכי חיילים דתיים. לעתים, כמו בכל גוף גדול, נעשות שגיאות.
אך הן מתוקנות מתוך הידברות ואמון. אני בוטח בצה״ל, במפקדיו וברמטכ״ל ואני דוחה מכל וכל קריאה מכל סוג לסרב להתגייס. צה״ל הוא של כולנו, אך הוא איננו תכנית כבקשתך", הוסיף השר בנט.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף גם הוא את קריאתו של הרב שמואל אליהו לפטר את הרמטכ"ל. "‏רבנים שלא מקרבים הם לא באמת רבנים. הגיע הזמן שנאפשר להם להתפרנס עצמאית ולא דרך תקציבי מדינה", אמר גבאי.

דילוג לתוכן