fbpx

התלונות עזרו: שופצו בסיסי האימונים של צה"ל אל פוראן וצנובר בגולן

לאחר מספר תלונות שחלקם אף פורסמו בכלי התקשורת השונים ובדו"ח נציב קבילות החיילים על מצב בסיסי האימון ברמת הגולן – צה"ל הסיק מסקנות וטיפל בבעיה.
בשנה האחרונה צה"ל שיפץ מהיסוד שני בסיסי אימונים והחליף את כל התשתיות. בסיסים אלו הוקמו על חורבות הבסיסים אל פוראן וצנובר אשר נודעו בשל מצבם הרעוע והם עתידים להיפתח שוב בחודש הקרוב.
השיפוצים שנעשו בבסיסים הישנים מטרתם לשפר את איכות שהות החיילים וכל זאת על ידי בניית מתחמי מגורים חדשים מבטון אשר ממוזגים, מתקני כושר, שבילים מוארים, ארוניות לכל לוחם, חדר אוכל מרווח ומתחם משרדים לחיילי המפקדה. בנוסף, שמירות הלוחמים על הבסיס הוחלפו על ידי תרנים עם מצלמות. פעולה נוספת אשר נועדה להקל על תקופת האימון ברמה היא בניית מתקנים חדשים ללחימה בשטח בנוי, אשר נבנו בקרבה לבסיסים במרחק הליכה.
השמירה על הבסיסים והתחזוקה השוטפת תוטל על נגד צעיר הישמש כאב בית קבוע ויפקח באופן יומי ושוטף על התשתיות. הנגד יעבוד בשיתוף פעולה עם חברות אזרחיות ובכך אם יהיה צורך בתיקונים יוכל להקפיץ עובדים של חברה אזרחית אשר יעניקו את הטיפול לכל תקלה שתצוץ, החל מחשמל ועד מיזוג. 
קצין הלוגיסטיקה של פיקוד צפון, אל״ם פיני בן מויאל סיפר לכתבינו: "בשנה הבאה יימשך השיפוץ בארבעה בסיסים ברמה וזאת בהמשך לפרויקט. כאמור, לפני שנה וחצי שופצו מהייסוד ארבעה בסיסים נוספים ברמה. כחלק מהפרויקט הוחלט בצה״ל לפנות ולסגור בסיסים בצפון שתשתיותיהם ישנות מדי. חלק מהבסיסים כבר פונו ואחרים יפונו בחודשים הקרובים. אדמות הבסיסים יוחזרו לרשויות לטובת מטיילים ובכך צה״ל יוכל להתייעל ולחסוך כסף רב שהלך על תשלומי ארנונה ולנתב אותו לצרכים המתחדשים של הצבא".
דילוג לתוכן