fbpx

עשרות ילדים ובני נוער השתתפו בפעילות חברתית שהתקיימה בצפת במסגרת פעילות "מצחקחוצ" של המכללה האקדמית צפת

עשרות ילדים ובני נוער משכונת בגין ומליבו בצפת, השתתפו בפעילות ט"ו בשבט שהתקיימה השבוע במתנ"ס ארזים, במסגרת פעילות "מצחקחוצ" של המכללה האקדמית צפת. הפעילות החברתית הונחתה ולוותה ע"י סטודנטים מהמכללה הפועלים ומתנדבים בקהילה. כל שנה סטודנטים הלומדים במכללה תורמים לקהילה כ-100,000 שעות התנדבות בצפת וישובי הגליל בתחומים של חינוך, רווחה , ספורט, מדעים ועוד.

את הפרויקט יזם יוחאי עזרא רכז גרעין אופקים למחר במכללה ומובילה הפרויקט היתה לילך הדסי, רכזת היחידה למעורבות חברתית במשרד הדיקאן, אשר ביצירתיות רבה גבשו פעילות חברתית הקשורה לט"ו בשבט.  סטודנטים מלגאים בתוכניות השונות של המכללה הפעילו את הילדים במשחקי יצירה, פעילויות קבוצתיות, ספורט ואמנות. ההיענות היתה רבה מאוד ועשרות ילדים גדשו את המתנ"ס. פעילות דומה התקיימה לפני מספר חודשים לקראת חנוכה וזכתה להצלחה. הפרויקט זכה לשיתוף פעולה עם ברוריה ברדה מנהלת מתנ"ס בלום ואדווה ביטון מנהלת מתנ"ס ארזים. "מצחקחוצ" הבא יתקיים במרכז הקליטה לעולי אתיופיה בשכונה הדרומית.

דורית פרטובי, דיקאנית הסטודנטים "בחרנו לרתום את ההון האנושי שבמכללה לטובת ההון האנושי בצפת ובסביבה, ולהעשירו לא באמצעים חומריים אלא באמצעים רוחניים, תודעתיים. הפעולות שנעשות משלבות למידה, העשרה וחוויה, בשילוב דוגמא אישית ומנהיגות".

אחת הסטודנטיות המתנדבות לא עצרה את התלהבותה "מאז התחלתי ללמוד במכללה התחברתי מאוד לצפת. האפשרות שלי לתרום לקהילה חיברה אותי יותר לעיר ולתושביה. לא כל יום מתאפשר לי לתת מעצמי לאחרים, והנתינה שווה את כל המאמץ". פעילות הסטודנטים בקהילה בכלל ובשכונות של צפת בפרט, מתקיימת במסגרת מעורבותה של המכללה בקהילה הפועלת בתחומים בקרב ילדים, נוער ומבוגרים בתחומים של קהילה, חברה, רווחה, תרבות ומדעים".

דילוג לתוכן