fbpx

הקצין הבדואי הראשון במערך הטכני של חיל האוויר מנסה לקדם הקמת שלוחה בטובא

סגן תמיר הייב, תושב ויליד הישוב הבדואי טובא-זנגריה, הוא לא רק הקצין הבדואי הראשון במערך הטכני, אלא גם פועל כדי לקדם גיוס לצה״ל של הנוער הבדואי בישוב. בכך, הוא מספק גאווה רבה לכפר.

הסיפור של תמיר התחיל בילדותו כאשר לקח השראה מאחיו הגדול שהיה נגד בצה״ל. ״אני כל יום ויום בתפקיד מרגיש את תחושת השליחות שמלווה אותי״, אומר הייב במבט לאחור. בכיתה ט׳ הצטרף למחזור הראשון של המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר בחצור הגלילית, שם הבין שעליו לפעול ולשנות את הסטיגמות שיש על המיעוט הבדואי בארץ.

לאחר הלימודים במכללה, הייב התגייס למערך הטכני בחיל האוויר כטכנאי אווירודינמיקה, וכחלק מהאג׳נדה הייחודית שלו, החליט כי ברצונו לצאת לקצונה. הדרך לקורס המיוחל לא הייתה פשוטה עבור תמיר, אך הוא לא ויתר. הוא שלח אלפי מיילים, התעקש למפקדיו ולבסוף הצליח להגיע אל קורס הקצינים המיוחל בהצלחה. ״מבחינתי הגשמתי חלום. אני סולל את הדרך של הבדואים בחיל האוויר. אני מאמין שבזכות הדרך שאני עברתי רבים אחרים יבינו שהם יכולים גם כן״, הוא אומר.

כיום, תמיר הוא קצין מוערך במערך הטכני ומהווה ערך משמעותי בביצועי הטייסת. הייב מתגאה בתפקידו ומכאן גם כל שאר הישוב מעריך את הקידום שהוא עושה למען הציבור הבדואי בכל רבחי צה״ל. תמיר הפך מחייל עם חלום ומטרה לקצין משמעותי במערך הטכני. "פתאום הבנתי שיש בידי השפעה רבה גם על הנוער הבדואי בנושא סוגיית הגיוס לצה"ל ולכן החלטתי לפעול", הוא מספר.

תמיר מפיץ בפני בני הנוער את האפשרויות לשיבוץ, מסביר על החשיבות של הגיוס לצה״ל מצד הקהל הבדואי, מכין אותם לשירות משמעותי ובעיקר נותן דוגמה אישית על פי סיפורו האישי. פעילותו בישוב משפיעה על הנוער עד מאוד, ובכך, ניכר שינוי בנתוני הגיוס של הציבור הבדואי מטובא-זנגריה: ״אני מתחיל בקטן, מדבר עם בני הנוער ברחובות. חשוב לי שהנוער יבין עד כמה שירות בצה״ל יכול לחשוף להם מסלול חיים ייחודי ומשמעותי״.

כעת, תמיר פועל כדי לקדם שלוחה של מכללת אורט בישוב טובא-זנגריה למען כל בני הנוער הבדואים. כך הוא סוגר מעגל עם המסגרת שהובילה אותו בדרך כזו או אחרת לקצונה. יוזמה זאת תאפשר לדור העתיד הבדואי בצפון הזדמנות לקדם את עצמם כחלק משירות משמעותי בצה״ל.

דילוג לתוכן