fbpx

דור שלישי למשפחה של תותחנים – סג"מ רוי אסרף מפקיעין החדשה סוגר מעגל

לפני מספר שבועות כשהוא עומד נרגש ונפעם ברחבת המסדרים המפורסמת בבית הספר לקצינים בה"ד 1 קיבל רוי אסרף את דרגות הקצונה. עבור סג"מ רוי אסרף זה היה סגירת מעגל עם משפחתו. 

אסרף לא הגיע ככה סתם לחיל הטורקיז. הוא רצה ללכת בדרכם של סבו ואביו. רוי הוא דור שלישי במשפחת אסרף בתותחנים.  אביו שירת בגדוד 334 והסבא היה לוחם בגדוד 402 אותו גדוד שמשתייך אליו רוי.  כמו האבא והסבא שהיו מפקדים, כך רוי שבתפקידו החדש  יהיה מפקד מחלקת טירונים בבסיס האימונים של חיל התותחנים בשבטה.

סג"ם רוי אסרף המתגורר בפקיעין החדשה נולד ביפן. הוריו הכירו שם כאשר אביו ביקר במזרח הרחוק. בגיל שנתיים, המשפחה עלתה לארץ. "אני חצי מרוקאי וחצי יפני, ככה שבבית יש אוכל כזה ואוכל כזה", הוא אומר. כל ארבעת ילדי המשפחה נולדו ביפן – רוי ואחותו התאומה, אחיהם בן ה-17 והאחות בת ה-14. "מגיל צעיר תמיד שואלים אותי על זה, לפני שהתגייסתי כשהייתי נוסע ברכבת היו אנשים שהיו מדברים איתי באנגלית", הוא צוחק.

רוי התגייס לחיל התותחנים, עבר מסלול שכל לוחם בחיל עובר – טירונות ואימון מתקדם. הוא המשיך לקורס מפקדים והיה בין המצטיינים בסיום הקורס, ואז מפקד הפלוגה שלו הוציא אותו הקצאה ישירה לקורס הקצינים. "ראיתי בזה דבר טוב, להשפיע על אנשים, אז למה לא לעשות את זה אם אני יכול? אז החלטתי ללכת על זה. המשפחה תמכה בי מאוד".

רוי מספר קצת על החוויות שעבר בקורס הקצינים: "מאוד התרגשתי לקראת הסיום והסיום אכן היה מרגש. החוויה במהלך הקורס הייתה מאתגרת והמפקדים הוציאו ממני דברים שלא ידעתי שאצליח להוציא מעצמי. הקורס היה גם פיזי וגם מנטלי. למדנו הרבה על איך לפקד במצבים שונים ואיך להיות מפקדי מחלקות. החוויה הכי זכורה לי מהקורס הייתה כאשר הלכנו מרחק של 70 קילומטרים עם משקל של 30 קילו על הגב, זה היה הדבר הכי קשה שעשיתי, אבל הצלחתי בסוף. המפק"ץ בהשלמה תמך בי לאורך כל הדרך".

דילוג לתוכן