fbpx

משמרים את ההיסטוריה: החל שיקום בית בוסל בצפת

לאחר עשרות שנים בהם עמד מוזנח ושומם, ובעקבות החלטה היסטורית של המכללה האקדמית צפת לרכוש את בית בוסל, החלו השבוע בעבודות לשיקום המבנים ההיסטוריים במתחם הייחודי, ולהקמת מרכז לגסי הריטג' להוראה רפואית. הקמת המרכז מהווה אבן דרך בהתפתחותה האקדמית של המכללה.

רעש הטרקטורים, המשאיות הכבדות והלמות הפטישים הנשמעים מתחילת השבוע במכללה האקדמית צפת, מסמלים את תחילת העבודות להכשרת השטח הנרחב בו יוקמו המבנים החדשים של המכללה ושיקום המבנים ההיסטוריים הקיימים: המרכז יכלול את מבנה בית הספר לסיעוד שהוקם בסיוע  UJIA(מגבית בריטניה), את בית הספר לפיזיותרפיה, את המרכז לסימולציות רפואיות ואת הפעילות של החוג לרפואת חירום. במרכז ישולבו טכנולוגיות סימולציה, תרגול והוראה מהמתקדמות שקיימות. מרכז הסימולציות הרפואיות ישרת את הסטודנטים במכללה לצד גורמי רפואה ובריאות בגליל, במטרה לשפר את מיומנותם המקצועית של צוותי הרפואה ובטיחות החולה. מרכז הסימולציה ישמש גם כמרכז מחקר לסגל האקדמי בתחומי הוראת מקצועות הבריאות.

גולת הכותרת היא שיקום 'המרכז הרפואי  של האגודה הלונדונית לקידום הנצרות בקרב היהודים' (המוכר לרבים 'כבית ההבראה בית בוסל') שהוקם בתחילת המאה ה-20 ושרת באותה תקופה יהודים וערבים בצפת. אחרי שיפוצו ושיקומו, ישמש המבנה מרכז שירותים לסטודנט.

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת "רגע זה מסמל עבורנו שיאה של פעילות שנמשכה 10 שנים ויותר להתפתחות המכללה והיו שותפים בה רבים מהוועד המנהל וחבר הנאמנים של המכללה שסללו את הדרך. המרכז החדש ישלב בנייה חדשה ומודרנית לצד שימור המבנים ההיסטוריים במתחם בית בוסל, ששמשו את בית החולים  של האגודה הלונדונית. בתכנון ובביצוע הבניה והפיתוח של המרכז להוראה רפואית ישמרו ערכי ההיסטוריה, הטבע והנוף של המתחם שיהפוך לקמפוס החדש של המכללה".

בשבוע הבא תקיים המכללה טקס הנחת אבן פינה למרכז לגסי הריטג' להוראה רפואית בהשתתפות חבר הנאמנים של המכללה, נציגים בכירים במוסדות ממשלתיים, אישי ציבור, ראשי העיר צפת, חברי מועצת העיר ובעלי תפקידים ברשות המקומית, תורמים, סגל המכללה, סטודנטים ותושבי צפת. בפרויקט שותפים קרן לגסי הריטג', UJIA (מגבית בריטניה), קרן רש"י, קק"ל והמועצה להשכלה גבוהה.

דילוג לתוכן