fbpx

דיבייט בצפת: שידור חי לארה"ב ושכנוע בשלוש שפות

מאות תלמידים, הורים ואורחים הצטופפו בהיכל התרבות בית יגאל אלון בצפת כדי לחזות ב-15 מתלמידי בית הספר הרב תחומי בצפת שהתמודדו זה מול זה מכל שכבה ומנסים לשכנע את צוות השופטים שהם הטובים ביותר באומנות השכנוע.

לאחר פתיחה גרנדיוזית שכללה מופע לייזרים, ריקודים ומחרוזת שירי ארץ ישראל ולאחר ברכות של מנהל בית הספר, עופר זעפרני וראש עיריית צפת, אילן שוחט, עלו המתמודדים זוגות זוגות לתחרות השכנוע. לראשונה הוויכוחים התנהלו בשלוש שפות: אנגלית, צרפתית וערבית. 

בשיאו של הערב שבמהלכו הוקרן סרט תדמית על בית הספר הוכרזו הזוכים. בתואר חביבת הקהל זכתה גאיה גל, תלמידת כיתה ז' שהפליאה בצרפתית רהוטה הודות המאכל הלאומי. במקום השלישי זכה תלמיד כיתה י' עומר אלקיים שהדגיש את חשיבות העלייה לארץ ישראל. במקום השני זכה תלמיד כיתה ח', דניאל קזקביץ שטען שביטחון הוא צורך חשוב הרבה יותר מחינוך בישראל. את המקום הראשון קטפו שני מתמודדים, תלמידי כיתה יב: אריאל ארחונגורודסקי ומאיה רודיטי. השניים הציגו את טיעוניהם  ועסקו בשאלה: האם נכון למדינת ישראל להישאר כחברה באו"ם או לבטל את חברותה באו"ם?

באירוע נכחו: מנכ"ל עתידים – זאב חיות, נספח התרבות של שגרירות ארה"ב בישראל – יונתן ברגר, מפקח המחוז – אמיר מיכאל, המפקחת המחוזית ללימודי האנגלית  – ג'ניפר שפיגלמן ובכירים מצמרת רשת עמל מנהל אגף החינוך בעיריית צפת – מוטי כהן ומפקחת בית הספר אפרת בן צור. הערב כולו שודר ביוטיוב לייב ואף התקיים בשידור חי מפלאם ביץ, במסגרת שיתופי הפעולה של בית הספר עם בית הספר התאום שלו מאייר אקדמי-פלורידה.

דילוג לתוכן