fbpx

ראש אכ"א סגר מעגל: נפגש עם תלמידים בבית הספר בו למד בטבריה

בבית הספר התיכון "עמל נופרים" בטבריה התקיים מפגש מיוחד של ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, עם תלמידי בית הספר העומדים לפני גיוס.
במפגש המיוחד, שהתקיים במסגרת שבוע הפיס לחינוך, נכחו גם ראש העיר טבריה, יוסי בן דוד ומפקדת לשכת הגיוס בטבריה, רס"ן ריקי ג'ינו. ראש אכ"א העביר לתלמידי בית הספר, בו למד אף הוא בצעירותו, שיעור בנושא שירות משמעותי בצה"ל. "אתם עומדים לפני זכות גדולה. בני נוער בגילכם במקומות אחרים בעולם חושבים על עצמם ופה אתם עולים על מדים ועושים משהו גדול ומשמעותי. תכוונו הכי גבוה שאפשר", אמר האלוף. 
בהתייחסו לחינוך שהתלמידים מקבלים בבית הספר, ראש אכ"א אמר כי "מערכת החינוך היא מה שמעצב אותך להיות אתה ובצה"ל כולם נפגשים באותו המקום. כל המפקדים שתפגשו בצבא הגיעו ממערכת החינוך. הצבא זה לא מאיפה באת, זה מי אתה". 
יום קודם לכן התקיים מפגש מיוחד של מפקד חטיבה 7 עם תלמידי תיכון העומדים לפני גיוס מבית הספר "אורט במעלה" מטבריה. המפגש התקיים במסגרת "שבוע הפיס לחינוך" שחל השבוע. מפקד חטיבה 7, אלוף-משנה רומן גופמן, העביר לתלמידי השכבה הבוגרת בבית הספר שיעור בנושא 70 שנה לצה"ל ולחטיבה 7, רוח החטיבה וחשיבות הגיוס לחיל שריון.
מדברי אל"ם גופמן: "משנת עלייתי ב-1990 למדתי לאורך השנים, מילדות ועד בגרות, מגיוס ועד פיקוד – שאת המשמעות האמיתית בחיים מוצאים בדברים הגדולים, החובה שלנו להגן על הסובבים אותנו היא זכות גדולה, שמעניקה הרבה משמעות ויחד עם זאת התנסות באתגרים בלתי רגילים". עוד הוא הוסיף: "השנה אני מציינים תקופה משמעותית, חגיגות ה-70 למדינה, לצה"ל ולחטיבה 7, חטיבת השריון הוותיקה ביותר שקמה עם הקמת צה"ל. עם פרוץ הקרבות על ירושלים, לוחמיה של החטיבה הם אלו שהסתערו, לחמו וניצחו בחזית. הפקודה הראשונה שקיבלה החטיבה: 'עליך לבצע את תפקידך הלילה, בכל מחיר', עם השנים הפכה לסמל שמוביל אותה לכל שהולכת. חלק גדול מהלוחמים היו מעפילים, שנחישותם וגבורתם השרישה את רוח חטיבה 7 עד היום. הם היו חלוצי העבר, אנחנו לוחמי ההווה ואתם גיבורי המחר". 
דילוג לתוכן