fbpx

הבלגים סייעו להקים קיר פסיפס מיוחד בקבר רבי מאיר בעל הנס

פסיפס אמנותי מרהיב ביופיו נבנה על קיר בחצר קברו של רבי מאיר בעל הנס בטבריה, בשיתוף קרן קימת לישראל בלגיה, מוסדות רבי מאיר בעל הנס ותרומות נוספות.

הפסיפס הייחודי שגודלו 32 מ"ר מרובע (8 מ' רוחב ו-4 מ' גובה) ומיקומו אל מול נוף טבריה והכנרת בא לספר את מורשתו של רבי מאיר בעל הנס יחד עם רבו רבי עקיבא וחבריו רבי יהודה בר עילאי, רבי שמעון בר יוחאי ורבי יוסי. כמו כן מוצגים בפסיפס 12 השבטים.
הפסיפס מורכב מ-180,000 אבנים שונות שנחתכו בעבודת יד על ידי מפעל 'אילון מוזיאקה', שגם ביצע את הפרויקט. מטרתו היא לייצר חוויה ויזואלית מרהיבה וזאת על מנת להרחיב את שהיית המבקרים במקום.

בנייתו של הפסיפס הייתה חלק ממיזם חברתי ששילב מעורבות ועשייה קהילתית רחבה בה לקחו חלק תלמידי בתי הספר מטבריה, שהגיע ועזרו בתהליך הבניה.
"הקמנו פסיפס שהוא יצירת מופת המספר את סיפורו של רבי מאיר בעל הנס", סיפר מנהל מוסדות רבי מאיר בעל הנס יוסי נבעה, "בעזרת תרומתם הנדיבה של ראשי קק"ל בלגיה הצלחנו להרים את הפרויקט במהירות".

יו"ר קק"ל דניאל עטר שעקב אחר הפרויקט הוסיף: "זה פרויקט מקסים. אני גאה בקק"ל בלגיה ובנשיא שלה ז'קי בן ז'ינו שהחליטו להיות שותפים לאלמנטים שקשורים להיסטוריה היהודית שלנו. זה דבר חשוב. מעבר לכך שיתוף תלמידי בתי ספר פרויקט הוא דרך נוספת לספר להם על ההיסטוריה שלנו ועל האישיים שמציגים צניעות, ואהבת לרעך כמוך, חוכמה, למידה ואהבת ישראל".

דילוג לתוכן