fbpx

במכללה האקדמית בצפת יוקם מרכז להוראה רפואית ישרת סטודנטים וגורמי רפואה ובריאות בגליל

טכס הנחת אבן פינה להקמת 'מרכז לגסי הריטג' להוראה רפואית' נערך בצפת. זה רגע היסטורי המהווה אבן דרך חשובה בהתפתחות המכללה האקדמית צפת.  המרכז, ישרת סטודנטים הלומדים את מקצועות הבריאות וגורמי רפואה בגליל במטרה לשפר את מיומנותם המקצועית של צוותי הרפואה ובטיחות החולה". אמר שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה בדברי ברכתו ובמהלך הנחיית טכס הנחת אבן הפינה למבנים.

המרכז יכלול את מבנה בית הספר לסיעוד את בית הספר לפיזיותרפיה, את המרכז לסימולציות רפואיות ואת הפעילות של החוג לרפואת חירום ומרכז שירות לסטודנט. במרכז ישולבו טכנולוגיות סימולציה, תרגול והוראה מהמתקדמות שקיימות היום בתחום.

להקמת המרכז חברו ארגונים וקרנות שמאמינים בחזון המכללה:  קרן לגסי הריטג', מגבית בריטניה –  UJIA, קרן רש"י, קרן הקיימת לישראל  והמועצה להשכלה גבוהה החתומים על מגילת היסוד יחד עם יו"ר חבר הנאמנים, יו"ר הועד המנהל, נשיא ומנכ"ל המכללה האקדמית צפת.  המגילה הוכנסה לכד חרס והוטמנה בהתרגשות רבה באדמת המתחם בו עתיד לקום המרכז, ע"י פרנסואה לוואן סגן נשיא קרן רש"י, ירון אוחיון מנהל מפ"ק בקק"ל ופרופ' חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת.

פרופ' חיים ברייטברט, "האבן שהונחה עמוק בתוככי האדמה נשענת על עברה המפואר של צפת, סיפורי גבורה וחכמת ישראל. אני רואה את האבן הפינה שהנחנו היום, שתהפוך את מתחם בית בוסל לשדרת המכללה האקדמית צפת, וסטודנטים רבים ילכו ברחובותיה ומכאן תצא החכמה, החדשנות, הצדק החברתי והשלום בין איש לרעהו".

ראש מינהל פיתוח קרקע ירון אוחיון: "קרן קימת לישראל פועלת לחיזוק הגליל בפרט והצפון בכלל בהמון תחומים לרבות בתחומי החינוך והמצוינות. לכן קק"ל גאה להיות שותפה להקמת מרכז להוראה רפואית בצפת, שישרת סטודנטים רבים. מדובר בקומפלקס משמעותי שיתרום לקידום הרפואה ולקידום צפת והסביבה".

להטמנת מגילת היסוד קדמו חשיפת אבן הפינה ע"י ג'ף טורצקי מקרן לגסי הריטג' ואיציק צאיג, יו"ר חבר הנאמנים של המכללה. בהמשך חשפו אמנדה רונסון ונייטי שבל ממגבית בריטניה –UJIA ועו"ד אריה הרמלין, יו"ר הוועד המנהל של המכללה את הלוט במקום בו יוקם בית הספר לסיעוד. 

איציק צאיג, יו"ר חבר הנאמנים: "המשמעות של האירוע היום עבור המכללה גדולה מאוד. אבל עבורנו בני צפת היא ענקית, כי העיר שבה נולדנו והתחנכנו מקבלת היום דחיפה משמעותית לפיתוחה. גם הגליל כולו מקבל היום עידוד למרקם החברתי הייחודי שלו של קיום משותף. אני מאחל לסטודנטים שייהנו ויפיקו תועלת מעשית מהמתקן שבנייתו תסתיים בעוד כשנתיים".

נייטי שבל, נציגה של מגבית בריטניה בקש לברך את המכללה בשם השותפים והתורמים. "יש פה סיפור נפלא של מכללה מאוד חשובה שפועלת לטובת כל תושבי הגליל ומהווה אבן דרך ועמוד שדרה חשובים לפעילות הנרחבת בעיר. סיפור מופלא נוסף הוא סיפורה של השותפות שנרקמה פה. אנחנו במגבית בריטניה מאמינים גדולים בשיטה זו של שיתופי פעולה ועבודה משותפת. אנחנו נמשיך ונתמוך כדי לקדם את  הפרויקט הלאה".

עו"ד אריה הרמלין יו"ר הועד המנהל של המכללה: "את חזון בניית הקמפוס החדש אנחנו מובילים כבר שנים רבות בראיה אקדמית, חברתית וקהילתית. בתפיסתנו אנחנו רואים את המכללה שלנו כמכללה קהילתית. האודיטוריום שנבנה משרתת את תושבי צפת והסביבה, הספרייה המודרנית משרתת אף היא את ילדי בתי הספר. אנחנו כבר פרויקט הבא של הקמת מעונות סטודנטים, מבנה רב תכליתי וחנייה לכ-500 מכוניות, שישרתו את הסטודנטים ותושבי העיר". 

פרנסואה לוואן, סגן נשיא קרן רש"י:  "קרן רש"י, שותפה מזה שנים רבות של המכללה האקדמית צפת, תרמה להקמת בניינים שונים בכתליה ובמתן מלגות לכ- 250 סטודנטים הלומדים במסגרתה. אנו בקרן, מברכים על השותפות הייחודית שנוצרה כאן, במטרה להפוך את צפת לאבן שואבת בתחום החינוך בפרט, ועבור הגליל כולו בכלל".

ליאור ויתקון  ממשרד האדריכלים 'ציונוב ויתקון' שתכננו את המרכז, פרש בפני הנוכחים  את סיפורו המורכב והייחודי של תכנון הפרויקט, המשלב ישן בחדש. שלוב של בנייה חדשה ומודרנית לצד שימור המבנים ההיסטוריים במתחם בית בוסל, תכנון המשתלב באופן טבעי במתחם.

דילוג לתוכן