fbpx

תלמידים בצפת יקבלו פטור ממבחן תאוריה בנהיגה

בית הספר הרב תחומי בצפת עמל ע"ש בגין נבחר לקחת חלק בפיילוט המשרדי ללימודי בגרות בתאוריה של הנהיגה.

"אני מברכת את תלמידי כיתות י' בביה'ס עמל בצפת אשר יבחנו בשבועות הקרובים ב'בגרות' בתאוריה של הנהיגה. תלמידים שישיגו ציון של 80 לפחות, יופטרו ממבחן התאוריה ואני מאחלת לכולם הצלחה בבחינה",כך,מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון.

ד'ר אורנה שמחון: "גם בית ספר בחצור".

כ- 15,000 תלמידים מ 2800 כיתות י' ב- 115 בתי ספר בכל חלקי הארץ, מהם כ 2000 תלמידים מ- 30 בתי ספר בצפון (ביניהם גם ביה'ס הר וגיא, אולפנא אמי'ת צפת ואורט אברט חצור הגלילית) ייגשו במהלך בגרויות הקיץ לבחינת בגרות יחודית, בגרות בתיאוריה (הבחינה תתקיים ב- 12.6.2018,שעה – 14:00) מציין דובר המחוז ,דויד גורלי ומוסיף כי בשנה הבאה יבחנו בנושא לבחינה כ- 30,000 תלמידים , כ 5000 מהם , מהצפון.

הבחינה הוא מיזם משותף של משרד החינוך והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומהווה חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים, ולקראת הגיל שבו ניתן להוציא רישיון נהיגה. במסגרת התכנית המשותפת הוחלט כי בבתי הספר יעברו התלמידים הכשרה לקראת הבחינה, כשלאורך השנה הם ילמדו את הנושא באופן מסודר. את הלימודים מעבירים מורים מתוך בתי הספר שהוכשרו לתכנית, ועברו את ההכשרה הנדרשת. הבחינה תכלול, בין היתר, התייחסות לנושאים אשר נלמדו לאורך השנה: היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, היסח דעת וסכנות השימוש באלכוהול.

בחינת הבגרות חוברה על ידי צוות מקצועי של משרד החינוך, מכון סאלד והרשות הלאומית לביטחון בדרכים. בהתאם לסיכום בין כל הגורמים, תלמיד אשר יעבור את הבחינה בציון 80, יקבל פטור מבחינת התיאוריה למשך שלוש שנים. תלמיד שיקבל ציון פחות מ- 80 יאלץ לעבור בחינה מחודשת.

תכנית זו היא חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים. בלב התכנית, מתכוון משרד החינוך להרחיב באופן ניכר את מספר התלמידים שלומדים חינוך תעבורתי. כבר בשנת הלימודים הקרובה יצמח מספר הכיתות שלומדות חינוך תעבורתי, מ-2,800 ל-3,500 כיתות, ( למעלה מ 500 מהן , בצפון ) ובסך הכל בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בתכנית 91,000 תלמידי שכבת י'( למעלה מ 13 אלף , מהצפון ). מטרת משרד החינוך היא להרחיב את מספר הלומדים ולהגיע לשכבת הגיל כולה, ובהתאמה להרחיב גם את מספר התלמידים שייבחנו בבחינות הנהיגה העיוניות (תיאוריה).

דילוג לתוכן