fbpx

שנה לאחר שהתאוששה מתאונה קשה במירון הודתה בסעודת הודיה למתנדב מד"א על הצלת חייה

את הטיול שנערך לפני 14 חודשים בקבר הרשב"י במירון במסגרת יום האישה הבינלאומי, לא תשכח מרים נגתי לכל חייה. מספר דקות לאחר שנגתי סיימה להתפלל, עשתה דרכה לתת צדקה לאישה מבוגרת ששהתה בחניון הסמוך. אוטובוס שהיה בנסיעה בחניון לא הבחין בה ופגע בה באורח קשה. 

עוברי אורח שהיו עדים לתאונה המחרידה הזעיקו את מד"א לא לפני שעצרו את האוטובוס מלפגוע בה שוב. הראשון שהגיע לזירה היה צביקה לבל הלומד בכולל הסמוך. לבל הנחשב חובש בכיר ומתנדב במד"א החל בהענקת טיפול רפואי מציל חיים. לבל אף העביר דיווח למוקד מד"א וביקש להזניק את המסוק הצפוני של מד"א, החלטה שהצילה את חייה של מרים שנפגעה באורח קשה מאוד בגפיים התחתונות.

מרים נגתי הייתה מאושפזת במשך תקופה ארוכה. במהלך השיקום שמרה על קשר טלפוני הדוק עם  צביקה לבל. בשבוע שעבר נפגשו השניים לראשונה, פנים אל פנים בפגישה מרגשת בסעודת הודיה שקיימה נגתי  במרכז נעמת שבכרמיאל. צביקה לבל הגיע עם אישתו ושם ופגש את מי שהציל. הנוכחים בפגישה התקשו להישאר אדישים ודמעות של שמחה, היו בעיניהם.  

מרים נגתי אמרה בהתרגשות: "אני זוכרת את התאונה, הייתי בהכרה אחרי שנפצעתי, שכבתי על הכביש ושמעתי מישהו אומר "קטיעה, צריך להזניק את המסוק" ורק בדיעבד הבנתי שזה היה הקול של מתנדב מד"א צביקה, המלאך שהציל את החיים שלי. במשך כל התקופה הבן שלי שחר ואני דיברנו על התאונה ועל זה שצביקה קיבל בתוך שניות החלטה מכריעה לגבי החיים שלי, ההחלטה שלו להזניק את המסוק ממש הצילה את החיים שלי. בשבילי צביקה הוא סוג של מלאך שבורא עולם שלח כדי להציל אותי".

 חובש בכיר במד"א צביקה לבל: "במשך השנה האחרונה שמרתי עם מרים על קשר טלפוני ועקבתי אחרי מצבה הרפואי שמשתפר לאט לאט. התאונה הקשה שבה נפצעה מרים נחקקה בזיכרוני והתרגשתי מאוד לקבל את ההזמנה לסעודת ההודיה. אני זוכר את הרגעים שמרים הייתה ממש בין חיים למוות ואת הפעולות מצילות החיים שביצעתי תוך כדי שהעברתי דיווח למוקד על מנת להזניק מיידית את מסוק מד"א לאירוע. זכיתי להיות האיש הנכון, במקום הנכון ולעשות את המעשה הנכון. זו זכות גדולה עבורי לראות את מרים מחייכת עם משפחתה. אני מאחל לה בריאות ואושר רב". 

דילוג לתוכן