fbpx

בקמפוס הפקולטה בצפת נערך יום פתוח לסטודנטים לתארים מתקדמים במחקר ביו-רפואי

בפקולטה לרפואה בצפת נערך "יום פתוח" לקראת שנת הלימודים תשע"ט.  מועמדים ללימודים לתארים מתקדמים במחקר ביו-רפואי באו להתרשם ולקבל מידע על הלימודים.

נועה, סטודנטית שהשלימה תואר ראשון ושני בתזונה במכללת תל חי הגיעה ליום הפתוח: "אני חושבת לעשות דוקטורט. הגעתי ליום הפתוח בכדי להתעניין אלו אופציות מחקריות ומעבדות יש בפקולטה. יצא לי לפגוש כמה חוקרים וביקרתי במעבדות. התרשמתי מהציוד החדש שיש במעבדות המחקר. בפקולטה יש תחומי מחקר מעניינים. אני שמחה שיש אופציה לאקדמיה קרובה לבית".

 סטודנטית נוספת שהגיעה היא רעות, בוגרת תואר ראשון בתחום הביוטכנולוגיה בתל חי ותואר שני במיקרוביולוגיה מהאוניברסיטה העברית. רעות מספרת מה הביא אותה להגיע ליום הפתוח: "יש לי מחשבות להתקדם הלאה ולעסוק בתחום המחקר הרפואי. הגעתי ליום הפתוח להתעניין ולפתוח את הראש למחקרים ולחוקרים במעבדות השונות שיש בפקולטה. כיף שיש נגישות לתארים מתקדמים ואקדמיה בצפון".

המועמדים נפגשו עם דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, אשר נתן סקירה על מסלולי הלימוד ותחומי המחקר בפקולטה, על מטרותיה, ועל השינוי המתרחש בגליל בעקבות הקמתה: "המחקר בפקולטה לרפואה נוגע גם במדע וגם ברפואה ומעניק לכם חשיבה קלינית רפואית. בפקולטה עושים מחקר תרגומי, בו מבינים את תהליכי המחלה לעומק, מדעית וביולוגית. המטרה היא לנסות למצוא תרופה וריפוי למחלות. בפקולטה יש מדענים צעירים, דינמיים בעלי ניסיון רב במדע, בהוראה ובהדרכת סטודנטים.  אתם זוכים לחקור במקום שעוסק בחזית המדע, עם אנשים מקצועיים ועם קשר לרפואה".

 פרופ' בתיה קריסטל, סגנית הדיקן למחקר ומנהלת המחלקה הנפרולוגית מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, הציגה למועמדים את אפשרויות המחקר הקיימות בבתי החולים המסונפים לפקולטה.  מחקר המשלב חוקרים ורופאים. מדעני הפקולטה הציגו את מרכזי המחקר בפקולטה, את מעבדות המחקר החדישות של הפקולטה ואת המכשור המדעי המתקדם, העומד לרשות החוקרים. כמו כן, קבלו המועמדים מידע על מסלולי המחקר השונים לקראת תארי מוסמך ודוקטורט.   

פאנל, המורכב מסטודנטים ותיקים, הציג בפני הבאים היבטים שונים מחיי הפקולטה. חברי הפנל תרמו מניסיונם האישי וענו על שאלות בנושאים הקשורים בחיי הסטודנטים בצפון; בחוויות מהלימודים ומהמחקר, באתגרים, בפעילויות לסטודנטים, באפשרויות מגורים וכדומה.  דובר גם על האופציות גם להשתתף בקורסי הוראה  המכשירים את המתאימים להיות מתרגלים בקורסים לתארים מתקדמים ובקורסים לסטודנטים לרפואה.

ברחבת הפקולטה הוצבו פוסטרים רבים, שהציגו את המחקרים המתבצעים במעבדות הפקולטה. המועמדים קיבלו הסברים נרחבים גם מחוקרי הפקולטה וגם מהסטודנטים לתארים מתקדמים, שהציגו את מחקריהם על גבי הפוסטרים. מפגשים אישיים נערכו עם חוקרי הפקולטה, אשר סיפרו על רמת המחקר הפועל בחזית המחקר העולמי ועל הציוד הבין מעבדתי המתקדם ביותר המצוי בפקולטה.

דילוג לתוכן