fbpx

ליצמן: "התרשמתי מהמוכנות בעת חירום במרכז הרפואי זיו בצפת"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי וצוותיהם ערכו באמצע השבוע סיור עבודה ודיון מקצועי בנושא מוכנות מערכת הבריאות עקב המצב הבטחוני במרכז הרפואי זיו בצפת, יחד עם מנהל המרכז הרפואי זיו אל"מ (במיל) ד״ר סלמאן זרקא וראשת חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות, ד״ר אורלי ויינשטיין.

בפגישה סקר מנהל המרכז הרפואי זיו ,את פעילות בית החולים בחירום והיערכותו למקרים של תקיפה והתמודדות עם קליטת נפגעים, טיפול בעת לחימה, מיגון בבית החולים ועוד. סגן שר הבריאות דן עם המפקדים בצרכי הבריאות השונים הקשורים למוכנות העורף למקרי חירום, תוך מתן דגש בנושאים שיש לייעל ולשפר בתוספת תקצוב למיגון בבתי החולים בצפון ודרכי גישה.
 
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את ההיערכות המוקדמת והמקיפה של משרד הבריאות וצוותי בתי החולים לעת חירום ובעיקר בנושאים: מיגון בתי חולים ומוסדות רפואה, ויסות נפגעים, טיפול בנפגעי חרדה, מעונות לילדי עובדים, הפעלת כוח אדם בבתי חולים, הפעלת מתנדבים, וסיוע של פיקוד העורף לבתי חולים ״התרשמתי מאד מפעילות ההכנה שנעשית במרכז הרפואי זיו ונמשיך לעקוב כדי שמערכת הבריאות תתפקד כראוי במקרי חירום. אנו מקיימים שיח עם האוצר להביא לתגבור משאבים לצורך כך בדברים הדורשים יעול״ אמר ליצמן.

סגן השר ליצמן הדגיש כי מטרת ההיערכות לאפשר תפקוד מיטבי ושוטף גם בעת חירום, של בתי החולים, קופות החולים ומגן דוד אדום בסיוע פיקוד העורף, לתת שירותים רפואיים חיוניים לאוכלוסייה. אל"מ (במיל) ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת אומר כי קיים שיתוף פעולה מלא, בין משרד הבריאות פיקוד העורף, כוחות הביטחון והרשויות באזור על מנת להגיע למוכנות לכל מצב ביטחוני. ד"ר זרקא ציין כי עדיין נחוץ מיגון במספר מחלקות בביה"ח וכן בחדרי הניתוח וכי הוא מקווה כי ממשלת ישראל תעביר את התקציב הנחוץ בהקדם, לטובת מיגון המתאים לתרחישים העכשוויים, בכדי להגן על המטופלים ואנשי הצוות הרפואי במקרה הצורך, אך בית החולים ערוך לכל תרחיש בכל עת.

דילוג לתוכן