fbpx

ועדת המשנה למיגון העורף קיימה ישיבה בקצרין לקידום תהליך המיגון

ועדת המשנה למיגון העורף בוועדת החוץ והביטחון הגיעה בראשית השבוע בהרכב מלא לפארק קצרין העתיקה לישיבה סגורה עם ראשי המועצות וגורמי פיקוד העורף לקידום תהליך המיגון.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: ״על מנת לעמוד באתגרים עלינו לשמור על עורף חזק ובטוח. סוגיית מימון בניית הממ״דים לכל בית ודירה בקצרין, מתן מענה משמעותי ומתמשך למקלטים המשותפים בשכונות הוותיקות, "גמלא" ו"נווה" הם אלה שייתנו את החלק החסר בתחושת הביטחון. כרשות אחראית, התוכניות הוגשו והן חלק מתוכנית מיגון הצפון שהציג שר הביטחון.

התקצוב הינו באחריות משרד האוצר וכל יום שהתוכנית לא יוצאת לפועל זאת בכייה לדורות. באותה נשימה יש לתכלל תכנית מיגון הכפרים הדרוזים בגולן במידי ובראש סדר העדיפות. כמובן, נזכיר ונאמר כי חייבים למגן את בית החולים זיו, בצפת. זהו בית חולים בקו הקדמי, בחזית והוא המקום הקרוב ביותר המספק את השירותים הרפואיים הנדרשים.

"בנוגע להנעת תכנית אופרטיבית רחבת היקף למיגון הצפון בעלויות של מיליארדי ש'ח, במיקוד על מוסדות חינוך זו החלטה חשובה ומשמעותית ובשורה לצפון . מדובר בשכבת הגנה נוספת שתגביר את מוגנותם,ביטחונם, שלומם ובטיחותם של התלמידים לאורך גבול הלבנון , סוריה ושליש קו התפר , ובכלל', אמרה מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון. 

מיתאר התכנית ששמה : 'מגן הצפון' מדבר על הקצאת 5 מיליארד ש'ח למשך 5 שנים ( תר'ש = תכנית רב שנתית ) וכלולה בו מישבצת של ישובים עד טווח 45 ק'מ מהגבול ובה כ 300 ישובים ובהם 800 בתי ספר וגנים עם עדיפות ל 21 ישובים צמודי – גבול .

במקביל , במפגש של מהנדסי רשויות מהצפון שנערך השבוע בנוגע לחיזוק מבנים מפני רעידת אדמה נמסר כי הוקצו 80 מיליון ש'ח ל 50 רשויות מהצפון למשך 25 שנים , בחלוקה בין משרדי החינוך והאוצר , לצורך חיזוק מבנים ושיפור עמידות ואיתנות בפני רעידת אדמה עם תעדוף למוסדות החינוך השוכנים לאורך ובסמיכות לשבר הסורי אפריקני' מציין דובר המחוז , דויד גורלי .

קב'ט המחוז, חיים אדרי מעדכן כי השבוע נערך אימון מיכלול חינוך בחירום במועצה האיזורית מרום הגליל : 'אימוני המיכלול בדגש על ישובי הגליל העליון מהווים גורם משלים להגברת שלומם ובטחונם של תלמידי הצפון , במקביל להרחבת המיגון במוסדות החינוך'.

דילוג לתוכן