fbpx

במד"א ערכו תרגיל המדמה רעידת אדמה קשה בצפון

במסגרת הערכות מגן דוד אדום, מרחב-ירדן, לאירועים שלא במסגרת השגרה, נערך תרגיל המדמה רעידת אדמה קשה באזורינו.

צילום: דוברות מד"א מרחב ירדן.

התרגיל נערך ביוזמתו של רס"ב קובי אלברט, מפקד מרכז שיטור קהילתי עמק הירדן ואחראי כונני מד"א בעמק הירדן, ורס"מ צפריר יצחקי, מפקד בסיס הפעלת מתנדבים עמק הירדן. בתרגיל, שנערך בקיבוץ "אשדות יעקב" תחת ליווי והדרכתו של מת"ק פיני אוחיון, אחראי תחנת טבריה ולוגיסטיקה מרחבית, השתתפו יחד עם כוחות מגן דוד אדום, גם כוחות כיבוי אש, משטרה ופיקוד העורף.

כוחות גדולים של חובשים, פראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה תרגלו מתן מענה רפואי לתושבי האזור באירוע מורכב שכזה. במהלך התרגיל התמודדו הצוותים עם מספר מוקדי אירוע, מספר רב של פצועים בדרגות פציעה שונות וחילוץ נפגעים מתחת הריסות בשיתוף פעולה עם כוחות חילוץ של פיקוד העורף.

בסיום התרגיל, שהוכתר בהצלחה, הופקו לקחים לשיפור ולשימור יחד עם כוחות הביטחון הנוספים שהשתתפו בתרגיל. מ"מ מנהל מד"א מרחב ירדן, מג"מ אורן אביטן, מסר: "הודות להערכות מד"א מרחב ירדן לאירוע מורכב של רעידת אדמה, במיוחד בגזרה גאוגרפית מורכבת שבה אנחנו חיים, אנו מפיקים לקחים ומשפרים את תפקודינו מעת לעת על מנת שבמקרה הצורך, שלא נזדקק, נוכל לתת מענה מהיר, יעיל ואפקטיבי במסגרת הקושי הברור של ארוע מסוג רעידת אדמה. צוותי מד"א מרחב ירדן עוברים מעת לעת השתלמויות והדרכות ע"מ לתת מענה רפואי במקרי קיצון אלו ועל הציבור לדעת שיש לו על מי לסמוך ברגעים קשים ומורכבים מסוג זה".

דילוג לתוכן