fbpx

בהצלחה: הוסמכו 107 דוקטורים חדשים בפקולטה לרפואה בצפת

בטקס הענקת תארי MD ד"ר לרפואה ל- 107 בוגרים של הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן  שנערך בצפת סיימו 3 בוגרים בהצטיינות יתרה, 12 בוגרים סיימו בהצטיינות ו-5 בוגרים הגישו עבודות גמר מצטיינות.

צילומים: דרור מילר.

הטקס נפתח במצעד אקדמי מבניין הפקולטה לעבר בית יגאל אלון. חברי הנהלת הפקולטה וראש העיר צפת, אילן שוחט, הובילו את המצעד. בטקס  השתתפו סגן יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' אדו פרלמן, נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן; רקטור האוניברסיטה, פרופ' מרים פאוסט;נשיא האוניברסיטה לשעבר, פרופ' משה קווה, ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הדיקן המייסד של הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא, מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר סלמן זרקא, יו"ר המנהלת לפיתוח הצפון במשרד לפיתוח הנגב והגליל, האלוף במיל' איתן דנגוט, חברי הנהלה וסגל הפקולטה, מקבלי התואר ובני משפחותיהם.

נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן, בירך את מקבלי התואר דוקטור ואמר"זהו הישג עצום, לאחר הרבה שנים של מאמץ ועבודה קשה בתמיכת השותפים שלכם: ההורים, בני הזוג והילדים". פרופ' צבן הודה לדיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, ולסגל הפקולטה על ההישגים הרבים של הפקולטה, ואף ציין את ד"ר מיכאל ויינגרטן ז"ל, שהיה ממקימי הפקולטה ותרם רבות להצלחתה. פרופ' צבן פנה לבוגרים בבקשה לחזור לאחר ההתמחות לגליל ולהיות חלק מהציוניות, האידיאולוגיה ולהגשים את עצמם בגליל.

רקטור האוניברסיטה, פרופ' מרים פאוסט, בירכה את הדוקטורים החדשים ואיחלה להם שכרופאים 'תתנו מעצמכם כמה שיותר למען המטופלים שלכם". בנוסף, הודתה לפרופ' טור-כספא, שמסיים את תפקידו, על פועלו בהקמת הפקולטה לאורך 7 השנים באכפתיות ובהשקעה עצומה.

דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, בירך את מקבלי התואר: "יחד אתכם בנינו את הפקולטה והגשמנו את החזון. למדתם מאתנו ואנחנו הקשבנו לכם. אתם השפעתם על המחזורים הבאים. אתם חלק מדור המייסדים. מכל מקום אני מקבל שבחים על הבוגרים שלנו. מצפים מכם להיות הרופאים המקצוענים והמובילים ברפואה".

מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר סלמן זרקא,אמר בטקס:" זהו יום חג לרפואה בגליל, ואנו מנהלי המרכזים הרפואיים מלאים בגאווה. הבוגרים של הפקולטה הם מצטיינים וטובים ורואים אותם משתלבים בבתי החולים בארץ. הפקולטה מביאה לצמצום הפער בין המרכז לצפון, ואנחנו רואים איך הפער עוד הולך ומצטמצם".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט: "אני מלא גאווה לצעוד בעיר עם סגל הפקולטה ו107 הבוגרים החדשים של הפקולטה. כבר 7 שנים שהפקולטה היא חלק בלתי נפרד מהקהילה בצפת ובגליל. הסגל והסטודנטים מובילים פרוייקטים בריאותיים ומדעיים למען התושבים וההתפתחות של הרפואה בגליל נזקפת לזכותה הפקולטה. אני מאמין שמפה יצאו מחקרים פורצי דרך, תגליות מדעיות ותרופות שיטיבו עם האנושות".

ד"ר אורנית נחמני, נציגת הבוגרים, הודתה לסגל הפקולטה על ההשקעה לאורך השנים בהכשרת הסטודנטים. "אנו מודים לכם היום על השקעתכם ותרומתכם המשמעותית בעיצוב דמותנו כרופאים. כולנו נרגשים מאוד היום בהגיענו למעמד טקס הסיום. להיות רופא זו שליחות המשלבת למידה אינסופית, מקצועיות, אנושיות ודרך ארץ. הרפואה בראייתנו היא דרך חיים, חלום אליו חתרנו ואותו הגשמנו בנחישות, בהתמדה, בהשקעה עצומה יומיומית, תוך ויתורים אישיים משמעותיים, בדרך להגשמת ייעודנו. השילוב של מירקם אנושי מיוחד זה, חלוציות לימוד הרפואה והגשמתה כאן בצפת ובגליל, יחד עם תוכנית הלימוד פורצת הדרך, הביאו לתוצאה המנצחת, שהניחה את היסודות לרפואה ומחקר מתקדמים יותר, בגליל ובצפון הארץ.אנו בוגרי הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, זכינו בהכשרה הייחודית כרופאים ונאחל לעצמינו להחזיר ולתרום גם אנחנו להמשך הגשמת החזון, בעצם עשייתנו כרופאים בקהילה, בבתי החולים ובמחקר ונבטיח בעתיד מתן רפואה איכותית יותר בפריפריה בכלל ובצפון בפרט".

דילוג לתוכן