fbpx

שר החינוך: "הצלחנו להביא להכפלת מספר הניגשים לבגרות המתמטיקה ברמת 5 יחידות"

217 אלף תלמידי הגנים והיסודיים מהמחוז הצפוני יוצאים בסוף השבוע לחופשת הקיץ ומצטרפים אל 123 אלף תלמידי העל יסודי שיצאו לחופשה שבועיים קודם לכן. מבחינת שר החינוך נפתלי בנט, שנת הלימודים האחרונה הייתה מצוינת כשאחד היעדים שהציב לעצמו, היה הכפלת מספר התלמידים הניגשים לבגרות ברמת 5 יחידות במתמטיקה.

במסיבת עיתונאים מיוחדת לסיכום שנת הלימודים, סיפר השר בנט שלא רק שמשרדו עמד ביעד, הוא אף הקדים את היעד. "בתחילת התוכנית הבטחתי שתוך 4 שנים נכפיל את מספר מסיימי 5 יחידות מתמטיקה, היום, 3 שנים אחרי כבר השגנו את היעד", אמר השר בנט שהוסיף: "הכפלת מספר הניגשים מ- 9,000 ל- 18,000 היא בשורה נפלאה. זה מוכיח שאפשר להציב יעדים ולעמוד בהם וזה מוכיח שיש לנו מערכת חינוך טובה, מורים מסורים ותלמידים שמוכנים להתאמץ. אך, הבשורה החשובה באמת היא: "הבשורה החברתית" – הביטוי "שוויון הזדמנויות" הופך היום מסיסמא למציאות. המצב היה כזה שהיו מקומות בארץ שגם אם תלמיד רצה לגשת לבגרות 5 יחידות לא הייתה אפשרות. החסם היה מקום המגורים – למעשה אזור החיוג קבע את עתידם של תלמידי ישראל. זה אבסורד, זה לא נכון זה לא צודק. היום אני גאה להכריז שמתחילת התכנית נוספו 185 בתי ספר חדשים שמעולם לא הגישו ל- 5 יחידות לימוד".

השר, בנט רמז לכך שמשרד החינוך תחת שרביטו, עשה מהפכה של ממש לעומת קודמיו בתפקיד. " הגעתי לתפקיד ומצאתי את לימודי המתמטיקה במדינת ישראל בשפל חסר תקדים, זה הגיע לרמה של לא פחות מאיום אסטרטגי. איום המחייב תוכנית-לאומית. עתידה של מדינת ישראל תלוי בפיתוח של הון אנושי איכותי – מכל רחבי הארץ. לימודי מתמטיקה מוגברים מהווים את התשתית לחיזוק הכלכלה הישראלית ולהיותה מובילה עולמית בפיתוחים אקדמיים, תעשייתיים (היי-טק) וצבאיים (כיפת ברזל) . ראיתי את ההידרדרות ולא יכולתי לעמוד מנגד, יזמתי את התוכנית הלאומית, גייסתי לצידי את בכירי מערכת החינוך לצד בכירי התעשייה וההיי-טק במטרה לייצר שיתופי פעולה בדרכים לקידום המתמטיקה בישראל. כולם הבינו את החשיבות לעתיד מדינת ישראל והחוסן הכלכלי שלה וכולם נרתמו למשימה".

במסגרת התוכנית מהן הפעולות שקידמת על מנת לעמוד ביעדים? כמו כן הקדמת היעד היא לא דבר פשוט מהו סוד הקסם?

כמובן העלייה במספר הניגשים היא תוצאה של שלושה גורמים מרכזיים. ההחלטה ליזום תוכנית לאומית, איכות צוותי ההוראה והמאמץ של התלמידים. כאן אני באמת רוצה לנצל את הבמה לומר מילה טובה למורים: אני מרבה לקיים ביקורי פתע ובכל מקום דאגתי לבדוק גם את נושא הוראת המתמטיקה. בכל מקום שהגעתי מצאתי מורים מסורים יצירתיים שכל הזמן חושבים איך להוציא את המיטב שבכל תלמיד, המוטיבציה של המורים הדליקה גם את התלמידים לרצות ולהתאמץ. ההישג הזה הוא הרבה מאוד בזכותם.

ומכאן גם סוד הקסם – הגדרנו את המשימה כיעד לאומי וגייסנו את כל הגורמים לעמוד במשימה, כולם הבינו את החשיבות וכולם עשו את המקסימום. כמו כן במסגרת התוכנית הצבנו יעדי בייניים מדידים וכל כמה זמן בדקנו את קצב ההתקדמות. ככלל אני מאמין שבכל תחום בחיים צריך להציב יעדים. זה מכניס את המערכת למצב של עבודה מאומצת ובחינה עצמית. כך למעשה הצלחנו להתקדם, לאתר נקודות תורפה, לתקן אותם ולהשתפר כל הזמן. כאמור, במסגרת התוכנית קידמנו פעולות רבות: אחת הפעולות המרכזיות שיזמתי היא הקמת פורום ציבורי-לאומי ללימודי המתמטיקה".

 

דילוג לתוכן