fbpx

עטלף וינשוף: שני חיילים מצפת סיימו יחדיו קורס מכונאים מוטסים

מערך המסוקים של חיל-האוויר קיבל לידיו שני מכונאים מוטסים חדשים שסיימו את הקורס בבסיס פלמחים. המשותף לשניים שהם מתגוררים בצפת לא הרחק האחד מהשני. האחד סמ"ר ד' בוגר ישיבה תיכונית והשני סמ"ר ט' בוגר שלוחת הטכני של חיל האוויר בחצור. השניים ישמשו כטכנאים מוטסים במסוקים מסוג, העטלף וינשוף. 

סמ"ר, ד'.

סמ”ר ד', מצפת הוא בן 24 אביו דמות ידועה בצפת העובד במועצה הדתית בעיר.  אמו מורה לספרות. יש לו שני אחים, אחיו בן 31 מהנדס בניין ואחותו בת 32 מורה לחינוך מיוחד. סמ"ר ד', ישמש כמכונאי מוטס על מסוק העטלף הכולל צוות של שני טייסים נוספים.
סמ"ר ד', הוא חובב שירה שר,יוצר ומנגן על פסנתר וגיטרה. אוהב להתנדב עם ילדים ולטייל. למד בישיבה תיכונית והרחיב את מגמות ספרות, כלכלה ומנהל עסקים. לפני הצבא היה בתנועת הנוער בני עקיבא ואף יצא להדרכה. בהמשך יצא למכינה צבאית – התנדב עם ילדים בעלי הפרעות התנהגותיות והדריך הרכבים של נוער.

ד' התגייס לקורס טכנאי דרג א' בפלטפורמת יסעור בבית הספר למקצועות הטכניים בחיפה ובמהלך הקורס הוסב לפלטפורמת עטלף, מסוק הסיור הימי של חיל האוויר. לאחר כשלוש שנים בטייסת 193 בבסיס רמת דוד וקידום לראש צוות יצא לקורס מכונאים מוטסים. האחרון שסיים את קורס מכונאים מוטסים בפלטפורמת עטלף היה לפני 9 שנים. ד' נכנס לקורס בתור איש קבע. על בחירתו בקורס מכונאים מוטסים, הוא מסביר: "התאהבתי בעולם הטיסה. זה מאוד מיוחד לראות את הארץ מלמעלה. למדתי מהעבודה של מכונאים מוטסים שיש עוד עולם שלם להתקדם אליו. יש השפעה גדולה לתפקיד כמפקד תא מטען – אני משפיע בקצה על חיי אדם".

ד' מוסיף שהקורס מאוד בונה ומגבש. "לא היה לנו קשה להתחבר למרות הפלטפורמות השונות. היו רגעים קשים במהלך הקורס, לדוגמה לאחר יום שלם של טיסות, אבל האפשרות לתחקר עוזרת לנו לתקן את הטעויות שלנו ולהיות יותר טובים במה שאנחנו עושים". עוד מספר ד' על עצמו ד' כי הוא לא היה בכושר ולא יכל מבחינה בריאותית להתחיל את הקורס. לטענתו עבר למשטר דיאטה והשיל ממשקלו 25 ק"ג במטרה להעלות פרופיל שיביא אותו לקורס. הוא שמח וגאה שעמד ביעד. עברתי תקופה ארוכה של שמירה על משקל וספורט והורדתי 25 קילוגרמים, במטרה אחת – להעלות פרופיל ולהגיע לקורס שרציתי. "אני בטוח כי יום אחד אקרא למשימה, אקח חלק בפינוי או אבצע משימות של הטייסת ואעזור בצורה כלשהי לביטחון מדינת ישראל. לדעת את זה – זה הסיפוק הגדול ביותר".

סמ"ר, ט'.

החייל הנוסף מאזור צפת שסיים את אותו קורס, הוא סמ"ר ט' והוא רק בן 20 שסיים את הקורס מכונאים מוטסים ושובץ למסוק ינשוף. אביו הוא מנהל מטבח באולם אירועים ואמו גננת. יש לו אחות גדולה בת 23 שלומדת הוראה ואח קטן בכיתה י' שלומד ב"אורט". סמ"ר ט', למד בשלוחת השוחרים של הטכני בבית ספר "אורט" בחצור הגלילית והרחיב את מגמת מכונות. אוהב ספורט – כדורגל וחדר כושר. התגייס לקורס טכנאי דרג א' בפלטפורמת ינשוף בבית הספר למקצועות הטכניים בחיפה ולאחר שירות של כשנה וחצי בטייסת 124 בבסיס פלמחים וקידום לראש צוות יצא לקורס מכונאים מוטסים.

ט' נחשף לקורס מכונאים מוטסים כשהיה בכיתה י"א בית הספר לשוחרים בחצור הגלילית. במהלך יום הצגת תפקידי איכות בחיל האוויר הגיע לסקור להם מכונאי מוטס בשירות סדיר אשר סיפר על התפקיד שלו – על החילוצים המורכבים, שיתופי הפעולה עם חטיבות החי"ר והובלות הציוד. כבר אז התחום מאוד משך אותו. כשהיה טכנאי בטייסת, מוקף במכונאים מוטסים בסדיר ומפקדים מכונאים מוטסים שתפסו כוננות, הבין כי הדבר בהישג יד. בעיני הטכנאים התפקיד נתפס כדבר יוקרתי שרוצים להגיע אליו.

ט' מספר שמפקדיו תמכו בו לאורך כל הדרך עד לקורס. בתפקיד הזה מרגישים את המעבר "מ-0 ל־100" ואת האחריות הגדולה. התחושה שיש לך כשאתה חוזר מהזנקה היא מאוד מספקת. לסיכום הוא אומר שבחר לצאת לקורס כי פה הוא יכול לתרום הכי הרבה.  

 

דילוג לתוכן