fbpx

בצפת ונתניה 27% בלבד צלחו את מבחן בחינות לשכת עורכי הדין – שקד: "הנתונים בכל המוסדות מטרידים"

2,930 מתמחים ומתמחות ניגשו לבחינה ללשכת עורכי הדין. מתוכם, 1,930 ניגשו לראשונה לבחינה ואחוז המעבר שלהם עמד על 44 אחוזים. מהניגשים בפעם השנייה לבחינה עברו 14 אחוזים בלבד. מתוך אלה שניגשו בפעם השלישית ויותר עברו רק שישה אחוזים מהנבחנים.

80 אחוזים מהניגשים היו בוגרי מכללות ואחוז המעבר שלהם עמד על 26 אחוזים בלבד. 15 אחוזים מהניגשים הם בוגרי אוניברסיטאות ואחוז המעבר שלהם עמד על 70 אחוזים. המכללה האקדמית בצפת כמו המכללה בנתניה עם 27 אחוזים לעוברים בפעם הראשונה. זה כבר כמה שנים בהם תוצאות בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין מעוררות סערה גדולה בקרב נבחנים עקב אחוזי מעבר נמוכים.  בסוף דצמבר 2017 פורסמו תוצאות הבחינה הקודמת–אז מהנתונים עלה כי 66 אחוזים נכשלו, עלייה של 10 אחוזים לעומת מועד הבחינה הקודם. אחוז המעבר הכללי בקרב בוגרי האוניברסיטאות עמד על 75 אחוזים. בקרב בוגרי המכללות עמד נתון המעבר על 27 אחוזים בלבד.

תגובת לשכת שרת המשפטים איילת שקד על נתוני בחינת לשכת עורכי הדין: "הנתונים, כפי שמשתקפים מאחוזי מעבר בחינות לשכת עורכי הדין, מטרידים. בכוונת השרה להיפגש בחודש הקרוב עם הוועדה הבוחנת כדי לדון על מתווה הבחינה הנוכחי. שרת המשפטים איילת שקד סבורה כי מקצוע עריכת הדין נמצא בהצפה מוגזמת אולם הדרך לצמצם את כמות עורכי הדין הינה בבחינה מסננת לאחר השנה הראשונה ללימודים. השרה תקים צוות שיבחן קיום מבחן סינון שכזה, זאת במקביל לבחינת חלופות לאלו המעוניינים להמשיך בלימודיהם במקרה בו לא יעברו את סף הבחינה. בנוגע לתוצאות המבחן הנוכחי, השרה תדון כבר בשבוע הבא עם יו"ר הועדה הבוחנת ויו"ר הלשכה בתוצאות ובמסקנות המתבקשות ותבחן מה יש באפשרותם לעשות". 

דילוג לתוכן