fbpx

שנה לשריפת הענק בשכונת כנען בצפת – האם הופקו הלקחים?

זה קרה בקיץ שעבר. שריפת ענק איימה לכלות את כל מה ומי שזז בשכונת מעלה כנען בצפת. ילדים קטנים, קשישים, מבוגרים ובעלי חיים, ברחו על נפשם ושוטטו בין הכביש לבית. זעקות שבר על בתים שנשרפו, זיכרונות שנמחקו, אפר ואבק כיסו אבן ואדם. שנה חלפה. הבתים השרופים נותרו חרוכים, בדיוק כפי שנותרו עם כיבוי האש. עומדים כיד זיכרון לטרגדיה. בעלי הבתים כבר לא בשכונה, כבר לא עם השכנים, כל אחד מצא לו בית חלופי.

אש. דממה.  מאת: יורם עומר ומאיר ינקו 

שנה עברה מאז אותה שריפה. לא קמה ועדת חקירה כפי שהובטח. לוחמי האש טרם סיפקו מידע מה או מי גרם לשריפה. העדויות, הראיות, דברי ושבי השכונה- כלום לא נשמע, לא נראה, לא נחשף. הכל נאלם ודי. האש באה, האש כילתה והלכה. זהו. נגמר. איך זה קרה? מי האחראי? למה הסחבת במתן פתרונות ראויים לנפגעים? כלום. שנה שלימה ללא תשובה. גישושים באפילה. מילות סרק. הכל נותר בעלטה. נחבא בין שרידי האש והעשן.

מערכת 'חדש בגליל', פנתה לגורמים המעורבים בתקווה לקבל תשובות.

תגובת משרד הבינוי והשיכון; לאחר שריפת הקוצים שאירעה בשנה שעברה בעיר צפת, הוחלט, לפנים משורת הדין, כי משרד הבינוי והשיכון יעניק סיוע בשכר דירה לבעלי דירות שנפגעו מהשריפה ואשר אינם בעלי ביטוח פרטי. מבין בעלי הדירות שפנו אל המשרד, נמצאה משפחה זכאית אשר מממשת את הסיוע על סך 1,092 ₪ מדי חודש. כמו כן, במסגרת הסיוע בשיפוץ הדירות, קודמה הצעה לפינוי-בינוי-פינוי, בכפוף לתקציב ממשרד האוצר.

מפקד לוחמי האש גליל גולן, טפס"ר משנה, יאיר אלקיים; "למדנו המון מאירועי אותו היום. למרות הביקורות על לוחמי האש, אני חוזר ואומר שהגענו למקום עם שלושה צוותים ובזמן סביר. לצערנו הבתים כבר עלו באש. הרוח החזקה באותו היום היה לרעתנו. האש טסה במעלה הגבעה, ישירות לעבר הבתים. התוצאות היו קשות, עם זאת עשינו את המקסימום. בעניין ועדת החקירה; העברנו את כל הנתונים והראיות בשטח לנציב הכבאות ומשם זה המשיך למשטרה שעדיין חוקרת את אירועי אותו היום. במהלך השנה, יחד עם עיריית צפת, אנו פועלים בעיקר במערך ההסברה לתושבים, איך לנהוג בתקופת הקיץ. בכל מקרה אנו מתגברים כל העת, בצוותים ובכלים את מערך הכיבוי בגליל-גולן".

 

דילוג לתוכן