fbpx

התנועה לאיכות השלטון קוראת למועמדים לחתום על האמנה למאבק בשחיתות

בעוד שלושה חודשים יתקיימו בישראל הבחירות לרשויות המקומיות וכחלק מהמאבק למען שלטון איכותי בישראל, משיקה התנועה לאיכות השלטון קמפיין חדש "לא מצביעים שחיתות" במסגרת הקמפיין מפרסמת התנועה את האמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות.

התנועה קוראת לכל המועמדים לרשויות המקומיות להצטרף ולחתום על האמנה למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ובעיקר בעיקר – לא למעול באמון שהציבור נתן בהם.

רמת השחיתות במדינה נמצאת בעלייה מתמדת וכיום מדורגת ישראל במקום ה-32 מבין מדינות העולם (לפי דירוג ארגון השקיפות הבינלאומי) לאחר הידרדרות מתמשכת בשנים האחרונות. בנוסף, חלה ירידה ברמת השמירה על ערכי הדמוקרטיה ומוסדותיה וברמת אכיפת שלטון החוק. כתוצאה מכך חלה פגיעה קשה באמון הציבור הן בשלטון המקומי והן בשלטון המרכזי.

באמנה מתחייבים המועמדים: לחרות על דגל סיעתם את המאבק בשחיתות על כל גווניה ולאמץ במצעם עקרונות ליישומו. לפעול במלוא העוצמה למיגור השחיתות, מידי יום ביומו עד הבחירות, בעת הבחירות ולאחריהן. לשמור על שלטון החוק ולחזק את המערכות לאכיפתו. לנהוג בשקיפות מלאה לגבי מעשיהם. לשמור על טוהר הבחירות ועל טוהר המידות. להימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה, ממינויים פוליטיים ומהפרת אמונים כלפי הציבור.

עוד מצהירים המועמדים באמנה כי יאבקו בשחיתות באמצעות חינוך, הרתעה, מניעה וביקורת. להשגת יעד זה נדרש מאמץ רב-מערכתי שיבוצע הלכה למעשה בפעילות הרשות בכלל ובוועדות השונות בפרט: ועדת המכרזים, ועדת הביקורת, וועדת התכנון והבניה.

דילוג לתוכן