fbpx

חילופי מח"טים בשומרון: אל"ם שגיב דהן החליף את גלעד עמית מיסוד המעלה

לאחר היסטוריה ארוכה בגזרת השומרון במהלכן פעל כמ"פ בגדוד חרוב של חטיבת כפיר ומפקד חטיבה מרחבית שומרון, נפרד אל"מ גלעד עמית מיסוד המעלה מהתפקיד. בטקס שנערך בהר גריזים בהשתתפות תא"ל ערן ניב מפקד אוגדת איו"ש, נכחו הרעייה, טלי והילדים. 

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו״ש , תת-אלוף ערן ניב בני משפחה ומוזמנים נוספים. את תפקיד מפקד החטיבה הנכנס ימלא אלוף משנה שגיב דהן קצין האג״ם היוצא של אוגדת איו״ש. 

מפקד אוגדת איו"ש תא״ל ערן ניב פתח את הטקס במילים: ״האתגרים העומדים בפני מח״ט שומרון רבים ומגוונים. העיר שכם במשך שנים רבות הייתה בירת הטרור ומח״טי שומרון לדורותיהם נדרשו להפעיל מאמץ התקפי משמעותי לסכל את הטרור במרחב. גלעד בתקופתו השכיל להפעיל כלים רבים ומגוונים כדי להתמודד עם הטרור והטרור העממי ובתקופתו מדדי האלימות בגזרה היו מהנמוכים״.

אל״ם גלעד עמית חווה שנתיים מאתגרות ביניהן פיגוע הרצח של הרב רזיאל שבח ז"ל, תפיסת המחבל בשכם שרצח את הרב איתמר בן גל ז"ל סמוך לצומת אריאל, סיכול חוליית מטענים בשכם שתכננה להוציא פיגוע בעורף ישראל. "בשנתיים האחרונות צעדנו, שירתנו ולחמנו כתף אל כתף יחד במרחב השומרון. יחד התמודדנו מול טרור על פניו השונות, משלהי גודל השעה דרך שביתת האסירים, אירועי הר הבית והעברת השגרירות. התמודדנו מול הטרור הנפתח אלינו מצפון השומרון וסיכלנו התקפות טרור רבות טרם פעולתן מול אויב שאינו מהסס לפגוע באוכלוסייה אזרחית", אמר בנאומו, אל"ם עמית.

עוד הוסיף, עמית: "במהלך הדרך עמדנו יחד באתגרים המבצעיים תוך פיתוח כלים חדשים וייחודיים. זאת בזכות אנשים מעולים, מחויבים ומקצועיים ושילוב בין ארגוני חזק. יחד ידענו הצלחות מרחיקות לכת ולדאבון הלב נאלצנו גם לשאת במחירו הכבד של הטרור. את הרב רזיאל שבח זכרונו לברכה אשר נפל במשמרת שלי אנצור בליבי וזכרוני עד יומי האחרון. מסע זה היה עבורי חוויה מעצבת ומיוחדת ואני יכול לומר בוודאות כי הפיקוד על חטמ"ר שומרון היה מהתפקידים המאתגרים והמספקים בשירותי הצבאי.

היום אני סוגר מעגל אישי בגזרת השומרון ובעיר שכם. רצף של מפגשי שירות ולחימה מהיותי חייל במחנה יוסף דרך תפקידיי כמפקד פלוגה בזמן האינתיפאדה השנייה, בלחימה עם הפלוגה בשכם בחומת מגן וכמפקד גדוד 50 של חטיבת הנחל בגזרת חורון. מסע זה היה בעבורי חוויה מעצבת וייחודית מלאה באתגרים מבצעיים ויוצאי דופן, אשר התאפשרו רק הודות לאנשים חדורי שליחות ששירתו עימי יחד וכעת, אחרי שנתיים של פיקוד והגנה על הגזרה כולה, אני אומר כי השומרון הינו תבנית נוף נעוריי". 

בתפקידו החדש ישמש אל"ם,עמית כקצין האג"ם של פיקוד המרכז. הוא כאמור תושב יסוד המעלה שם הוא מתגורר עם רעייתו טלי תזונאית במקצועה וילדיו: יואב בן – 11, נעמי בת – 9 ועלמה בת – 6.

דילוג לתוכן