fbpx

אירועי פסטיבל הכליזמרים בצפת בעיצומם – פוליקר על הבמה המרכזית

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-31 התחיל באמצע השבוע בצפת. עשרות אלפי מבקרים פקדו את העיר ונהנו מעשרות הופעות של הרכבים מהארץ ומהעולם.

עוד לפני תחילת ההופעות לקהל הרחב, התקיים אירוע פתיחה מרשים ויוקרתי בבית יגאל אלון שבעיר, האירוע נפתח בקבלת פנים עשירה שכללה הופעה מיוחדת של כוכבי הכליזמר-להקת בייגלעארקעסטרא שהגיעה כל הדרך מפריז לחגוג את חג הכליזמרים, החג, המוזיקלי היהודי הוותיק. באירוע הפתיחה נכחו גם מכובדים ואורחי כבוד של העיר וביניהם: ח"כ  יהודה גליק, שגריר בלארוס, קונסול רוסיה , אלי בן שם יו"ר ארגון יד לבנים, איציק צאיג מנכ"ל חברת אסם לשעבר ועוד מכובדים רבים.

השנה את אות יקירת הפסטיבל לשנת 2018 קיבלה ד"ר אורנה שמחון, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית ולשעבר וכיום מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך.כחלק מהתוכנית האמנותית הופיעו המנהל האמנותי אייל שילוח והאמן  סנייה קרויטר  עם קטעי נגינת כינור מרגשים. אירוע הפתיחה שימש גם לחשיפת הפרויקט הדגל של העיר בימים אלו. פרויקט העיר הכחולה.

זהו פרויקט אמנותי שפעל בעיר במשך כמה חודשים ובו עמותת- ועדת קישוט URBAN DECO צבעו קירות וחלקים רבים ברחבי העיר בצבע כחול מיוחד, אותו כחול שהיה נהוג פעם לצבוע  חלקים בעיר עוד מתקופת הרבנים והחכמים של העיר. הוועדה גם קישטה את העיר בציורי עבודת יד יפיפיים שבזכותם העיר קיבלה ייחודיות וצבע המיוחד רק לה.

ולבסוף ראש העיר  אילן שוחט הפתיע ותקע בשופר לסמל את פתיחת חודש אלול, חודש הסליחות. בתום אירוע הפתיחה החלו ההופעות ברחבי העיר. 5 במות שנבנו בתוך העיר העתיקה התמלאו בצלילים ומוזיקה יהודית על כל גווניה.אמני רחוב רבים הופיעו במוקדים שונים בתוך סמטאותיה של העיר לכבוד הקהל שמטייל בין הבמות השונות והעיר התמלאה בצלילים, צבעים והמון צוהל. במהלך הלילה העיר ואורחיה גם זכו במופע זיקוקים מרהיב שצבע את שמי העיר בצבעים רבים.

דילוג לתוכן