fbpx

סקר בטיחות: בית החולים "זיו" בצפת הבטוח ביותר בצפון

המרכז הרפואי "זיו" בצפת הוא הבטוח ביותר בצפון והמוביל בין בתי החולים הממשלתיים , כך עולה מסקר של משרד הבריאות שם בדקו נקודות מרכזיות ב־28 בתי חולים.

אתר ווינט פרסם כי הסוקרים התמקדו במקומות בהם טעויות בטיפול עלולות לגרום נזק רב למטופלים. נבדקו בתי מרקחת, בנק הדם, חדרי ניתוח, מכוני דימות וחדרי מיון. בכל אחד מאותם המקומות נבדקו שני פרמטרים: האחד – תהליכים בהתנהלות הבטיחות של בית חולים (מדדי תהליך) והשני – התוצאות של אירוע הבטיחות (מדדי תוצאה). הנתונים משתקללים לציון אחד, המבוסס גם על הדיווח שמעביר בית החולים למשרד הבריאות וגם על ביקורת שבוצעה על ידי סוקרים חיצוניים שעברו הכשרה מיוחדת ובדקו את התנהלות בית החולים בשטח.

בית החולים שניידר בפתח תקווה בראש טבלת הבטיחות עם ציון משוקלל של 94.8. במקום השני – השרון, אף הוא שוכן בפתח תקווה עם ציון זהה. במקום השלישי מאיר כפר סבא – 93.5. במקום הרביעי – "זיו" בצפת – 91.8. חמישי – בני ציון -91.2. מקום 6: איכילוב – 90.5. 

עוד בדקו הסוקרים  האם הצוות הרפואי והסיעודי עברו את ההכשרות הקשורות לבטיחות בצורה טובה, עשו סבב בכל בית החולים על מנת לוודא שהתשתיות עומדות בתקנים של כללי הבטיחות וקיימו שיחות עם אנשי הצוות הרפואי והסיעודי כדי להתרשם מרמת המודעות שלהם בתחום הבטיחות. 

במשרד הבריאות מתכוונים לתמרץ החל מהשנה הבאה את בתי החולים שיוכיחו רמת בטיחות גבוהה וכן את בתי החולים שיוכיחו שיפור משמעותי מהציון שקיבלו בדו"חות הקודמים.

דילוג לתוכן