fbpx

לקראת הכרעה בצפת: ש"ס עם גלבך – בארסט עם אוחנה

עשר שנים לאחר פיצוץ המו"מ בין ארקדי בארסט לשוקי אוחנה, מה שהוביל בסופו לניצחונו של אילן שוחט בבחירות לראשות העיר צפת, תודות לבארסט ותומכיו – השניים, הולכים יחדיו. 

לאחר התייעצות עם ראש מפלגתו, אביגדור ליברמן, סיכמו ארקדי בארסט מ"מ ראש העיר, על תמיכה בשוקי אוחנה בסיבוב השני שייערך בעוד כשבוע. ללא תמיכה של ראש העיר, שוחט. פרטים ראשונים על ההסכם עם צוות המו"מ מהליכוד, מדברים על תפקיד של סגן ראש העיר בשכר. הרב שלמה חדד ימונה כמ"מ. בשלב זה הרכב הקואליציה מסתמן: מחל -2, ת'-2, הבית היהודי -1, תקומה -1, ויקי אלקבץ -1,ארקדי בארסט -1.אליעזר לזר -1. סה"כ: 9. לא מן הנמנע שחב"ד המונה 2 חברי מועצה יצטרפו בהמשך אף הם. 

אצל מחנה גלבך מנסים למנוע זליגה של הגוש החרדי. לאחר שהפסידה את בית שמש – רוצים אצל החרדים להתקזז עם צפת כעיר מחליפה את בית שמש ועושים את הכל לאיחוד השורות במגזר. לאחר שהמו"מ עם אנשי אוחנה עלה על שרטון תנועת ש"ס בעיר הודיעה על תמיכתה בנחמן גלבך לראשות העיר. אצל תומכי ש"ס, ישנה התנגדות למהלך שעשוי להביא לראשונה את ש"ס לספסלי האופוזיציה. "מר"ן הרב עובדיה יוסף לא מאמין שתנועה שהקים נגד אגודת ישראל תתמוך באגודה", סיפר אחד מאנשי ש"ס.

באגרת ששלח יו"ר ש"ס בצפת – רונן גנון, הוא מתייחס לאירועים האחרונים: "בתמיכת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ובברכתם של מועצת חכמי התורה בנשיאות הרה"ג חכם שלום הכהן שליט"א אנו יוצאים למערכת בחירות גורלית ביותר. פועלין בכל הכח לבחירתו של הרב נחמן גלבך לראשות עירית צפת!התפעלתי מהתמיכה הבלתי מסוייגת מהעוצמה והאהבה הרבה שיש לרב אריה דרעי כלפי הרב נחמן גלבך, האיש היחיד שיאחד את כלל המגזרים, וישמור על עירנו האהובה מאוחדת ושלמה! מפלגת ש"ס, מפלגת חב"ד, מפלגת ג' המאוחדת, וקהלים רבים ושלמים מכל המגזרים בעירנו האהובה מתלכדים בכל הכח להצלחת בחירתו של נחמן גלבך לראשות העיר. אני קורא מכאן לכלל תושבי צפת היקרים לליבי תעשו הכל שננצח! תעשו הכל להרבות כבוד שמים! תעשו הכל בשביל האחדות! תעשו הכל בשביל השלום!"איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק.כאיש בלב אחד נלך למערכה הכי גורלית בהיסטוריה של צפת ובעז"ה ננצח". בליכוד הגיבו כי אוחנה וחדד עושים הכל על מנת להביא לאיחוד ולמנוע מלחמת דת. 

דילוג לתוכן