fbpx

הבוחרים את שלהם עשו – כעת חובת ההוכחה על שוקי אוחנה

"שלום מדבר שוקי אוחנה" – "שלום מדבר נחמן גלבך", חלאס, שלושה שבועות שטחנו לנו את הראש בהודעות מוקלטות, שקיבלנו ללא הרף בטלפונים הניידים, הנייחים, האלחוטיים וכל זה על מנת שנצביע לדמות הציבורית שעד לא מכבר אפילו שלום בקושי היו אומרים לנו ברחוב. זהו מעכשיו יש לנו שקט מסקרים, שקט מפרופילים מזויפים, מספינים לא מציאותיים, מקמיעות של בבות. 

זהו קאפיש – כולם לנחות על הקרקע ולקוות שכל ההתגוששות שהייתה לנו בין כל הצדדים הייתה שווה כי המחיר היה גבוה והיה קרוב לשנאת אחים. תתחילו לשנן ולתרגל, "שוקי אוחנה ראש העיר". זה לא היה קל – זה בא בתום מלחמת התשה של 10 שנים של מלחמה עקובה מדם וללא שבויים. הייתי עד לחילופיהם של חמישה ראשי עיר בצפת – אבל ניצחונו של שוקי אוחנה היה הגדול מכולם ולא בגלל פער הקולות אלא בגלל בגלל מה שעבר עליו בעשר השנים החולפות. מה לא אמרו עליו. השוו אותו לשמעון פרס שהיה ידוע כמפסידן סדרתי. אמרו שיש לו שערה לבנה שהוא יפסיד גם בהתמודדות לבד. אפילו הערות גזעניות על היותו צבר בן צבר ( 8 דורות), הוא ספג. פרץ גלי השמחה במבנה הפסטורלי המדהים

של החאן האדום בעת כניסתו של אוחנה למקום מייד לאחר היוודע התוצאות שחררו קיטור של תסכול ואכזבה ארוכת ימים. החגיגות של מאות התומכים שהתקבצו במקום הזכירו את חגיגות האליפות של מכבי ת"א בעת זכייתה הראשונה באליפות אירופה רק ללא הקפיצה לבריכות של כיכר מלכי ישראל. אהבה ועוד אהבה הרעיפו עליו ההמונים המיוזעים כשברקע על בימת הכבוד, ניצבים חבריו של ראש העיר הנבחר לקואליציה משתוללים באטרף ורטובים מהשמפניה שהתיזו עליהם ועל החוגגים, רפי דהן, יוחאי עזרא וארקדי בארסט. שוקי אוחנה איש רציני בדרך כלל, הרשה לעצמו רוח שטות והחזיר אהבה חמה לכל התומכים שבחלקם תמיד נימנו לתומכי אוחנה אבל של אלי האגדי מבית"ר ירושלים. החיבוק המרגש והמחמם של שוקי עם אביו, יוסף אוחנה כמעט ולא הותירה עין יבשה. קשה מאוד לתאר במילים את האווירה המחשמלת שהייתה במקום ואת הניסיונות שלי לתמרן בין מאות החוגגים כדי להגיע לאוחנה שעד אתמול היה מוקף באהבה של משפחתו המורחבת וכעת מוקף בתומכים רבים שרוצים בהצלחתו על מנת שהעיר תצליח.

נאום הניצחון של אוחנה בדומה לנאומי ניצחנות של כל הנבחרים כולל הקלישאה המוכרת " אני ראש העיר של כולם" – אכן נקווה שאוחנה יהיה ראש העיר של כולם בלי יוצא מהכלל ויצליח במשימתו, אך זה ידרוש ממנו להסיר מהלקסיקון או להשמיט מספר הפוליטיקאים את המילים נקמנות ועסקנות. חייהם של שוקי ורעייתו דורית, הולכים להשתנות זה לא יהיה כמו תמול שלשום. עוד כשהיה קצין צבא מוערך ידע לעשות לילות רבים בשרותו הצבאי אך הפעם המשימה קשה יותר וקשה לחיזוי. הלילות של אוחנה יהיו לילות חסרי שינה על מנת ש- 40 אלף מתושבי העיר יישנו טוב. 

חובת ההוכחה כעת על אוחנה. הוא יצטרך להחזיר את חובו לציבור בחמש השנים הקרובות (זה חולף במהירות של קרן אור). תוצאות הבחירות האחרונות ברחבי הארץ שהביא להדחתם של ראשי עיר וותיקים ונחשבים הוכיחה שלא לעולם חוסן – הציבור כבר לא פראייר. מי שלא טוב יוחלף. אוחנה צריך להפגין מנהיגות חזקה מעכשיו או יותר נכון כבר מאתמול אחרת לא נקבל את השינוי המיוחל ואנחנו רוצים שינוי. בשמי כמי שתמך באופן גלוי בשוקי אוחנה ובחברי הטוב, שלמה חדד ובשם תושבי העיר המשוועים לעיר ולפוליטיקה אחרת מייחל להצלחתך.   

דילוג לתוכן