fbpx

ביקורת מס הכנסה בצפת: אי רישום של 20 אלף שקל בקייטרינג מקומי

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בצפת ובסביבה, שהתקיים לפני מספר ימים ושכלל 114 ביקורות, עלה כי רק בקרב 6% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה צפת נבחרו בתי מסחר ומתן שירותים, והוא התרכז בערים קריית שמונה, צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, יסוד המעלה וכרמיאל.

צילום: pixabay

התירוצים במבצע זה, לעומת זאת, האמירו לשיאים חדשים. מבדיקה של קייטרינג בצפת נמצאו ליקויים ואי רישום  הכנסות של כ- 20,000 ₪. בעל הקייטרינג השיב למבקרים כי יפעל לתיקון הליקויים שנמצאו. בחנות לפיצוחים ביסוד המעלה  לא נרשמו הכנסות בסך של 9,841 ₪ מיום פתיחת העסק בחודש אוגוסט האחרון ועד ליום הביקורת. בעל העסק טען לחזקת ה"עסק החדש" ואמר למבקרים שפתח את העסק לפני שלושה חודשים וחשב שרואה החשבון הוא זה שאמור לדווח על ההכנסות מכרטיסי האשראי…

מבדיקת פנקסי החשבונות של פדיקוריסטית מקריית שמונה, עלה שהיא לא רשמה את הכנסותיה מ- 25/9/18 ועד ליום הביקורת. לטענתה, הכנסותיה בתקופה זו עמדו על 1,500 ₪ וכי לא רשמה הכנסות כדין משום שהיתה טרודה עם בעלה שאושפז בבית החולים.  המבקרים נתקלו גם בשלל תירוצים לאי רישום הכנסות מקנית ביקורת שביצעו  כך למשל,  בעל חנות לעיצובים שלא רשם הכנסות מקניית ביקורת טען: "היום שכחתי את פנקס הקבלות בבית ואמרתי לכם שקניתי ושאני אשלח לכם קבלה לבית".  גם בעל פיצוציה שלא רשם הכנסות מקניית ביקורת טען: "היתה בעיה עם מסופון האשראי והייתי עסוק עם התקלה" ובעל עסק לשטיפת מכוניות בצפת טען טיעון דומה: "רציתי לרשום ומכונת השטיפה התקלקלה והייתי עסוק בלתקן אותה".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

דילוג לתוכן