fbpx

אגרת לראש העיר הנבחר

אין לך מושג למה נכנסת – או בעצם אתה כן יודע למה נכנסת בכל זאת לקח לך עשר שנים ללמוד מהצד את דרכי ההתנהלות של העירייה והעומד בראשה. להיות ראש עיר זה תפקיד קשה ותובעני יותר מלהיות ראש ממשלה. ראש העיר בטרטוריה שלו הוא גם שר האוצר, שר הבינוי, שר התחבורה ועוד תפקידי מפתח. נכון שחברי המועצה אחראים על תיקים וועדות, אך לא הם שמשלמים בתום הקדנציה את המחיר הפוליטי אלא רק ראש העיר ולא בגלל הקלישאה הידועה להצלחות אבות רבים אבל הכישלון יתום.

להיות ראש עיר של צפת עיר עם 40 אלף תושבים זה יותר קשה מלנהל עיר עם מספר תושבים כפול. היקף ומגוון האוכלוסייה בצפת הוא פרובלמטי. בעשורים האחרונים הפכה צפת לעיר מקלט ולמושבם של אלפים שבחרו בה מטעמים כלכליים וגם בגלל שהרשויות והממשלה תרמו לכך שיגיעו לעיר כאלה שרוצים למצוא אורח חיים חרדי וזול. משרדי הרווחה והסעד עמוסים לעייפה. מכיוון שאת הנעשה לא ניתן להשיב נותר לך ראש העיר הנבחר שוקי אוחנה להתמודד עם אותה מציאות שקבלת בירושה. תהיה אתה מי שאתה. אל תנסה להשתנות אפילו במאומה. להכנס להיות ראש עיר זה להכנס לקן צרעות עם המון צרות.

לפני הבחירות ציירו אותך כאיש קשוח, לא נעים, לא חברותי – איש צבא מרובע. אני הייתי לוקח את הערות ההם כמחמאה ומשתמש בהם להצלחת העיר. על מנת להצליח אתה חייב להיות המוביל ולא המובל. על קודמך בתפקיד אמרו שהצוות המקורב שעבד סביבו הביא לדעיכה בעיר – קח את זה כמוטו להצלחתך בתפקיד. אל תגמגם ואל תראה חולשה בטח בימים הראשונים של כהונתך. אל תעגל פינות לך עם האמת והחזון שלך. אני יודע שאתה רעב להצלחה ולעשייה – הרי בכל זאת שמעת את רחשי הרחוב לא שנים מעטות. אתה לא צריך מאה ימי חסד בשביל להראות כוונות של עשייה. אתה יודע מה הם סדר העדיפויות של העיר. התושבים מצפים ממך שתעשה סדר כי בכל זאת חובת ההוכחה עלייך. אתה שירת את המדינה ויודע לקבל את ההחלטות הנכונות ומקווה שתיישם אותם גם בכהונתך. אתה בטח לא תהפוך את בניין העירייה לבסיס צבאי – אבל סדר , משמעת ושרות יעיל לציבור צריך להיות בראש מעינך. 

כל מי שהצביע עבורך – עשה זאת כי הוא מאס במה שהוא קיבל והוא רוצה שינוי בעיר. נכון שישנם כאלה שעשו זאת כאינטרס לעצמם מתוך תקווה שאתה תזכור להם חסד. או הא כמה מחכים לך שתיפול שתמעד עוד לפני ישיבת המועצה החגיגית הראשונה. אני סמוך ובטוח שדרכך תהיה כנה אמיתית וישרה ולא תיגרר מאותם תגובות ברשתות החברתיות של כאלה שהם חושבים שהם מובילי דעת קהל אבל למעשה הם רק של עצמם. הקריאה באותם קבוצות הפייסבוק ברובם מפרופילים מזויפים למסע נקמה החל בסגירת התקשורת המקומית היא מקוממת שבעתיים בעיקר כשהיא זוכה לסימוני לייק מחברי מועצה אותם חברי מועצה שאמורים לשרת את הציבור והקהילה. אני אסיים עם אותו ציטוט שליווה את הקמפיין שלך: "מחזירים את התקווה" בתקווה שאכן אוחנה יצליח לעשות את המהפך המתבקש בעיר. 

דילוג לתוכן