fbpx

קצין האג"ם מדרבן את חייליו בסיפורי הגבורה של סבו מצפת

מלחמת העצמאות, הנקראת גם מלחמת תש"ח מסמלת יותר מכל את תקומת העם היהודי בישראל. במסגרת פרוייקט "מתש"ח לתשע"ח" שנערך לאחרונה ,מפקדי צה"ל וחייליו פוגשים את לוחמי התש"ח ומוקירים את פועלם ותרומתם האישית והלאומית לתקומת מדינת ישראל על ידי מפגש אישי איתם ומתן תעודת הוקרה מטעם הרמטכ"ל וסיכת 70 שנה למדינה.

בין המפגשים הרבים שהיו, מפגש אחד היה מרגש במיוחד. אלוף משנה גלעד עמית, שמונה לאחרונה כקצין האג"ם של פיקוד המרכז, נפגש עם סבו, יאיר עמית. "בעקבות סבי גדלתי בבית מאוד ציוני, כמו שאר בני המשפחה וחונכו לאהבת הארץ", מספר, גלעד עמית שמוסיף: כל בני המשפחה שירתו כלוחמים, קצינים ונגדים".

 

הסב, דמות מוכרת וידועה בגליל, המתגוררת מאז אמצע שנות השבעים בצפת. הוא נולד למשפחת וידלר בכפר יהושע ועבד במשק. את חלומו להיות טייס זנח לאחר שהתגייס בגיל 16 לפלמ"ח. תחילה שמר על קו המים הדרומי בנגב ובהמשך שימש כמפקד ליווי שיירות מהנגב למרכז הארץ. במעשי הגבורה אפשר למנות את הפצצת מעברים ממולכדים והחבאת נשקים אשר שימשו את הפלמ"ח בפעילויות מבצעית. יאיר עמית אף סייע בהעלאת המעפילים ארצה, במקביל שירת כסייר בפלוגה ז' של הפלמ"ח שנחשבה בזמנו כסיירת המטכ"ל של אז. עמית הסבא לחם בגבורה נגד הפורעים הערבים בכפר דרום ובסביבה.

אלוף משנה עמית מרבה לספר לחייליו על סיפורי הגבורה של סבו ומפיץ את המורשת שלו ושל לוחמי התש"ח. "אני גאה להיות מפקד בצבא ערכי שמחנך את לוחמיו לאהבת הארץ וללימוד ההיסטוריה של מדינת ישראל ושל לוחמי התש"ח. המורשת שלהם נשארת איתנו וחשוב לזכור שבזכות הנחישות, הגבורה וההקרבה שלהם, אנחנו כאן היום ויש לנו מדינה .הענקה של התעודה והסיכה בשם הרמטכ"ל לסבא שלי, הייתה מאוד משמעותית עבורי.זו הזדמנות מיוחדת להוקיר תודה לסבא, שמורשתו בפלמ"ח מהווה עבורנו מצפן ודרך.סיפורי הלחימה וההתגברות על האתגרים במינימום אמצעים ובמקסימום אמונה מסייעים להיכנס לפרופורציות ביחס לאתגרים העומדים בפנינו היום ומזכירים לנו שהכי חשוב להשקיע באנשינו ובצדקת דרכנו".

את מפגש ההענקה הם ערכו בגליל העליון, בחיק הטבע, במטעי זיתים של משפחת עמית, ביסוד המעלה. דבר שהוסיף עוד מימד מרגש לאירוע, שבעל משמעות רבה בפני עצמו עבור שני הצדדים.

במהלך הטקס שנערך במטע הזיתים המשפחתי בו העניק הנכד לסבו תעודת הוקרה, סיפר הסב כי מבחינתו זה סגירת מעגל עם עמי חברו הטוב מהילדות:" לי ולעמי היה קשר מאוד מיוחד שהמשיך גם בגיוס משותף לפלמ"ח. עמי לחם בקרבות בירושלים ובעת פעילות מבצעית בקרית גת, עלה על מוקש ונהרג". מאז אותה טרגדיה, הוסיף לשמו את השם עמית. "באותה תקופה הלכנו כעיוורים אחר הציונות והפטריוטיות.  אנחנו דור היסטורי, מתקופה היסטורית שלא תחזור חזרה. כשאני עומד כאן ברגע זה ומקבל את התעודה, אני חושב כמה חבר'ה אבדו לנו בדרך, עד שהגענו ליום הזה", מספר עמית. 

הסב והנכד אלוף משנה גלעד עמית, ששימש קודם למינויו כקצין האג"ם של פיקוד המרכז כמפקד חטיבת שומרון, נמצאים בקשר הדוק. אל"ם גלעד עמית מתגורר ביסוד המעלה יחד עם אשתו ושלושת ילדיו.

דילוג לתוכן