fbpx

חשיפת קיומן של המנהרות לא הפתיעה את תושבי אביבים ומטולה

הרמטכ"ל סיים סיור והערכת מצב באזור מטולה עם מוביל המבצע אלוף יואל סטריק מפקד פיקוד הצפון, תא"ל רפי מילוא מפקד אוגדה 91 והמח"טים. בנוסף הוא נפגש במפקדת חטיבה 769 עם ראשי הרשויות של הצפון.

"תמונת האחיזה שלנו כרגע במנהרות של חיזבאללה היא טובה מאוד", הוסיף דובר צה"ל, תא"ל מנליס, "אנחנו יוצאים למבצע הזה לפני שכל אחת מהמנהרות ההתקפיות מוכנות לשימוש. אין מנהרה שמוכנה לפעולה. הגענו למצב שאנחנו יוצאים לפעולה לפני שהמנהרות הופכות להיות איום מיידי". 

"מדובר במבצע שלא ייקח יום או יומיים, ההערכה כרגע עומדת על כמה שבועות", הסביר תא"ל מנליס. "חלק מהפעולות יהיו מדויקות יותר חלק מדויקות פחות, וההחלטות על אופי הפעולה הן כחלק מההתנהלות שלנו מול הצד השני. יש פה אופרציה מבצעית-מודיעינית-טכנולוגית מורכבת מאוד, אתגר לא פשוט לפיצוח. אך עם זאת, זה לא לא משהו שנוצר בהפתעה, אנחנו יודעים על זה זמן רב מראש".

"יש כרגע כוחות מודיעין רחבים מאוד שעוסקים באיסוף מידע על חיזבאללה, אליהם מצטרפים הרבה מאוד כוחות תגבור באוויר, בים, וביבשה", הרחיב דובר צה"ל. "בנוסף לכל אלו עומדים יחידת יהל"ם ואנשי ההנדסה של פצ"ן שהם קצה המבצע הזה. הם אלו שעוזרים למקד את המאמצים לתקופה קצרה ומדוייקת. נוהל הקרב למימוש המבצע הצה"לי מובל במטה הכללי של צה"ל זה מספר שנים, באופן שהביא להבשלת התנאים המבצעיים בעת הזאת".

המנהרה שנחשפה ליד מטולה, היא נחפרה במשך יותר משנתיים מהאזור הדרומי של הכפר כילא, מתוך מבנה מגורים. זו חפירה שונה מעזה. מדובר בחפירה בסלע, מורכבת וארוכה יותר. המנהרה נחפרה 40 מטר בשטח ישראל. בסך הכל אורכה המוערך הוא כ-200 מטר. יש מנהרות ארוכות יותר.

חשיפת קיומן של המנהרות לא הפתיעה את תושבי אביבים ומטולה, לאחר שמספר שנים התלוננו כי ישנם רעשי חפירה שמגיעים מעבודות חיזבאללה סמוך לגבול. המבצע הצבאי של צה"ל הפכה לשיחת היום באזור. 

דילוג לתוכן