fbpx

שוקי אוחנה: "אני שליח ציבור של צפת ולא שליח של מקורבים" – ישיבת מועצה חגיגית וסוערת

תם עידן בצפת. לאחר כהונה של עשר שנים, נפרד אילן שוחט מלשכתו בקומה השישית ויצטרף אל ספסלי האופוזיציה. שוקי אוחנה, התמנה באופן רשמי לראש העיר צפת ויעשה זאת בחמש השנים הקרובות כשלצידו קואליציה רחבה של 11 חברי מועצה. 

מול קהל רב ושידור ישיר ברשתות החברתיות התקיימה בחאן האדום ישיבת מועצה חגיגית של מועצת העיר צפת לרגל כניסתו של שוקי אוחנה לתפקיד ראש העיר בהשתתפות חברי המועצה, ראשי העיר צפת בעבר, רבנים ואורחים. שלמה חדד, עבר את אישור המועצה ומונה למ"מ ראש העיר. ארקדי בארסט מונה לסגן ראש העיר. ישראל מאיר סברדלוב מונה לסגן ראש העיר ללא שכר.

במהלך הערב לאחר שאוחנה העניק שי לראש העיר היוצא אילן שוחט, פרצה סערה שכמעט והעיבה על הערב החגיגי. שוחט החל למנות את הפרויקטים שלטענתו עשה במהלך הקדנציה שלו ואת הפרויקטים שאמורים להתבצע בקרוב. כששוחט הגיע לסקירת הפרויקטים בספורט – התקשתה, חברת מועצת העיר ויקי אלקבץ הממונה על הספורט להישאר אדישה, קמה משולחן הישיבה, הלכה לעברו של שוחט נטלה את המיקרופון והחלה להאשימו בסילוף עובדות. "איפה הכסף של המגרש", צעקה אלקבץ בטרם נרגעה. ראש העיר הנבחר, שוקי אוחנה הצליח בקושי רב להחזיר את הסדר ולהרגיע את קהל הנוכחים שחלקו אף החל להשמיע הערות כנגד שוחט שמצידו אמר שהוא ימשיך להגיד את מה שיש לו להגיד. 

צילום: מלך גרסטל.

 

לאחר שנרגעו הרוחות, קרא אוחנה לכלל חברי המועצה לסייע בהצלת העיר: ״עת לעשות יחד, אסור ששיקולים פוליטיים צרים ודברים שנאמרו בלהט הבחירות יהפכו כעת למכשול״. כמו כן ציין אוחנה: ״חג חנוכה הוא חג האור ואנחנו ביחד נאיר את העיר, נקדם את החינוך, המסחר, התעסוקה, הנוער, הספורט, התיירות והתשתיות בצפת. עירנו האהובה יוצאת לדרך חדשה שתחזיר את הבנים הביתה".

ראש העיר הוסיף ואמר: ״חשוב לי לומר במעמד המרגש הזה שאני שליח ציבור ולא שליח של עצמי או של מקורבים אני לא שליח של מגזר כזה או אחר, אני שליח של כל הסקטורים, הסקטור החילוני, החרדי והדתי, אני שליח של העולים ושל הותיקים, אני שליח של צעירים ושל מבוגרים. אני שליח של סקטור צפת כולה. שליח החברה הצפתית". 

אוחנה התייחס גם למבצע צה״ל בצפון ואמר: ״אני סומך על ראש הממשלה והקבינט במאת האחוזים. אני רוצה לאחל לחיילי צה״ל היקרים הצלחה רבה במשימה החשובה לשמירת השקט בגבול הצפוני ושישובו בשלום הביתה. יחד עם זאת מתוך משנה זהירות ואחריות כלפי תושבי צפת בדקנו הבוקר את כל המקלטים והעיר ערוכה לכל תרחיש. כעת אין כל הנחיות חדשות ונשמרת שגרה מלאה, במידת הצורך נעדכן״.

דילוג לתוכן