fbpx

נחנכה חורשה חדשה ביער ביריה – מירון

בראשית השבוע נערך ביער ביריה – מירון טקס חנוכת חורשה חדשה על שמו של אליעזר שפר, מי שהיה מנהיג ציוני, מחנך ויקיר ירושלים ונפטר לפני שלושה חודשים בגיל 85.

צילומים: אנצ'ו – סוכנות ג'יני, מערך ההסברה של קק"ל.

בטקס המרגש נכחו אלמנתו אסתר שפר, ילדיו, נכדיו וניניו, יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, מנהל מפ"ק בקק"ל, ירון אוחיון, מנהל מרחב צפון בקק"ל, עמרי בונה, וסגנו, ארז שטיין, חבר דירקטוריון קק"ל, שמאי קינן, נציגי ארגון הקהילות ובתי הכנסת האורתודוקסים בישראל ובתפוצות ואורחים רבים.

קק"ל החליטה להנציח את פעולו ומעשיו בחורשה ביער ביריה-מירון בגלל הקשר המיוחד שלו למקום – הוא היה נוהג לפקוד פעמיים בשנה את קברו של רבי שמעון בר יוחאי ואבי סבו, רבי יהושע ביין, הקים את הבית היהודי הראשון בכפר מירון, בית שבו שוכנת כיום ישיבת בני עקיבא. לשפר היה קשר מיוחד גם עם הקרן, שנרקם גם בגלל עבודתו בהסתדרות הציונית, הוא ראה בקשר המיוחד לקק"ל מימד ערכי ופעל למיסוד 'תפילת הנוטעים' שחוברה על ידי הראשון לציון, והפך גם את 'ברכת האילנות'  לאירוע ממלכתי.

במהלך הטקס אמר יו"ר קק"ל, דניאל עטר "אליעזר שפר ז"ל היה איש ערכי, אידיאולוגי שראה את הציונות האמיתית בפעילות היומיומית של קק"ל. היה ציוני אמיתי, אוהב הארץ, ששאף כל הזמן ליישב ולחזק אותה. הוא הבין את היתרונות העצומים שיש לקק"ל במימוש הציונות בדרך של התיישבות, גאולת אדמות ושמירה על הקרקע בכל פינה ברחבי הארץ. זו זכות להיות בטקס שמנציח את זכרו כי הוא נתן את חייו למען המדינה והעם והוא תמיד ייזכר ככזה".  

אליעזר שפר ז"ל נולד בטבריה ושם התחנך. משם עבר ללמוד בישיבת חברון בירושלים. בשנות החמישים התגייס לצנחנים ולחם במלחמות ישראל עד למלחמת לבנון הראשונה. במלחמת ששת הימים היה בין הלוחמים ששחררו את הר הבית והכותל המערבי. לאחר לימודים גבוהים ועבודה חינוכית בשירות הציבורי, יצא לשליחות בארה"ב כשליח מטעם הסוכנות היהודית. כאשר חזר ארצה, היה שותף בהקמת החטיבה לדור ההמשך בהסתדרות הציונית במטרה להכשיר מנהיגות יהודית צעירה בתפוצות. שפר ז"ל עמד בראש המחלקה לחינוך ותרבות תורניים בגולה. הוא הקים וניהל מפעלי חינוך בעולם והיה ממונה על הוצאה לאור של ספרי עיון, לימוד והגות. בשנותיו האחרונות עסק אליעזר בהתנדבות במספר נושאים: הוא עמד בראש המועצה העולמית לחינוך תורני. היה יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, ונשיא לשכת בני ציון של ארגון בני ברית בירושלים.

דילוג לתוכן