fbpx

אוחנה:"לאחר שנים של הזנחה – מהפכת התחבורה בעיר יוצאת לדרך"

בין ראשוני המברכים את שר התחבורה, ישראל כץ לאחר ההישג בפריימריז בליכוד, נמנה ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה שאף תמך בו בגלוי.

בין השר לאוחנה ישנה מערכת יחסים טובה שאמורה להניב שדרוג משמעותי של מערכת התחבורה של צפת. מאז כניסתו של אוחנה לתפקיד הוא הצליח יחד עם הדרגים המקצועיים בעירייה ובמשרד התחבורה, לגבש תוכנית תחבורתית רחבת היקף לשדרוג תשתיות התחבורה בעיר.

"לאחר שנים של הזנחה, אנחנו מיישמים בימים אלה תוכנית רחבה לשיפור ושדרוג תשתית התנועה בצפת", אמר אוחנה. לאחרונה ביצעו אנשי אוחנה מיפוי של כלל כבישי העיר, דרכי הגישה לצפת וממנה, הצמתים המרכזיים בצפת והליקויים בשירותי התחבורה הציבורית. אוחנה קיים סידרת פגישות עם שר התחבורה, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, מהנדסי תחבורה ומנהלי חברת נתיב אקספרס.

על פי התוכנית שגובשה, יוקמו בצפת כיכרות חדשות שיסייעו לוויסות עומסי התנועה בין היתר ברחוב ברקת ובצומת כנען. בנוסף, לראשונה זה שנים רבות יוצב רמזור בכניסה לצפת מכיוון צומת בירייה, כלל רכבי התברואה (פינוי אשפה, גזם וכו') לא ינועו בכבישים בשעות העומס- 7:30-8:30 והחל טיפול מעמיק לשיפור השירות לתושב מצד חברת נתיב אסקפרס.

לאחר תלונות רבות של תושבי העיר על שירות ירוד מצד חברת האוטובוסים, קיים ראש עיריית צפת שוקי אוחנה מספר פגישות עם ראשי נתיב אקספרס- המנכ"ל עפיף עפיפי והמשנה למנכ"ל חאלד מנסור. חלק גדול מתלונות התושבים טופלו באופן מיידי וכעת הנחה ראש העיר את עוזרו- דני חזן לרכז כל תלונה של תושבים בנושא ולפעול מול מנכ"ל החברה. התושבים מוזמנים לפנות לדני בטלפון- 0505302165. "משמח אותי לשמוע כי לאחר פגישתי עם ראשי נתיב אקספרס, חל שיפור משמעותי בשירות לתושבי צפת. יצרתי גורם המקשר בין התושבים לחברה על מנת לשפר את השירות באופן ניכר ולוודא כי לא חלים שיבושים", ציין אוחנה והוסיף כי בקרוב יוצבו ברחבי העיר כ-60 תחנות אוטובוס חדשות.

בעיריית צפת מוסיפים כי הם בוחנים ביחד עם חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה הקמת כבישי גישה חדשים לצפת- כביש גישה לבית החולים זיו, שיקל על עומסי התנועה וייתן מענה בחירום וכן גישה מכיוון מחלף אליפלט למרכז העיר. שוקי אוחנה: "בהמשך לסיכום עם שר התחבורה ומנכ"ל נתיבי ישראל, במהלך השבוע האחרון החלו בחינות של מהנדסי תנועה, לתכנון הקמת הכיכרות וכן להצבת הרמזורים בצומת בירייה- כבר בחודשים הקרובים".

קיימת חשיבות רבה לפיתוח וחידושי תשתיות העיר לרבות כבישי הגישה אליה וממנה וכן מתן שירותי תחבורה ציבורית איכותיים לרווחת התושבים והמבקרים בצפת".

דילוג לתוכן