fbpx

צעד גדול לצפת: מהנדס לשעבר בסוכנות החלל נאס"א נתן הרצאה מסקרנת בספריה האנגלית בעיר

כחלק מאירועי התרבות בספריה האנגלית בצפת ע"ש יהודית גיגר שלאחרונה צוברים תאוצה נערכה פעילות מיוחדת לשיגור החללית הישראלית "בראשית".

צילומים: הספריה האנגלית בצפת.

על מנת לקדם את הנושא בקרב ילדי צפת והאזור באירוע החלל החשוב ביותר של ישראל קיימה הספריה האנגלית בצפת פעילות מיוחדת במהלכה הוצגו ספרים בנושא. בין הספרים שניתן למצוא בשפה האנגלית בספריה. "בראשית החללית" – The Little Spacecraft – ספר ילדים שנכתב ע"י "ד”ר אמא" או “Dr. Mom" שהתפרסם לאחרונה ע"י העמותה SpaceIL באנגלית ובתרגום עברית, במטרה לעורר השראה בקרב הדור הצעיר לחשוב באופן שונה על מקצועות המדע, ההנדסה, הטכנולוגיה והמתמטיקה.

כ-20 ילדים ומבוגרים הקשיבו בעיון רב לדר' יעל שוסטר (ד"ר אמא) שהקריאה את הספר בפניהם בחלל הספריה, והסבירה בעזרת הסיפור והתמונות המרהיבות שאפשר להגשים חלום שנראית בלתי מציאותי למרות שאחרים חושבים אחרת.

בהמשך נתן הרצאה מסקרנת, שי שוורץ, מתנדב ותיק בספריה מקיבוץ גינוסר על התפקיד הייחודי שלו במשימה הראשונה לשיגור החללית APOLLO 11 לירח ע"י ארה"ב ב-1969. כמהנדס בצוות מטעם סוכנות החלל האמריקאית נאס"א הוא היה אחראי למכ"ם שכיוון את נחיתת החללית על הירח. בין היתר ציין שוורץ שחלקים מהציוד שלו עדיין נמצאים אי-שם על הירח.

בנוסף לעצם היותו האוסף הגדול ביותר בארץ לספרות אנגלית לכל הגילאים, הספריה האנגלית בצפת מציעה לקהל הרחב אירועי תרבות שונים ומגוונים באנגלית. למשל לפני כחודש ארחנו את הסופר ישראלי Jonathan Dunsky שכותב ספרי מתח באנגלית, המתארים את האווירה בשנים הראשונות של מדינת ישראל בליווי עלילות מסקרנות.

צוות הספריה מזמין את תושבי צפת והאזור להגיע ולהתרשם – רחוב ירושלים 38. פרטים נוספים באתרwww.geigerlibrary.org או התקשרו והשאירו הודעה – 046820968, או בדף הFacebook – Safed English Library.

דילוג לתוכן